نشست نماینده سقز و بانه در مجلس با خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور برگزار شد.

نشست نماینده سقز و بانه در مجلس با خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبرنگاران به بیان موارد و سوالاتی از جمله: وضعیت فرودگاه، عدم بازارچه سیف، نبود موزه، عدم اجتماعی در شهر، فقر و نابرابری ،مشکل کولبران،جاده های بین شهری و روستایی،ضرورت توجه به اقتصاد و معیشت مردم، خوابگاه ورزشکاران، تداخل اراضی ملی، مشکل تعویض پلاک سقز، آتش سوزی مراتع، شهریه اجباری مدارس، برخورد با معتادان سطح شهر، تغییر امام جمعه قوخ، جذب گردشگر،مشکلات بیمه خبرنگاران ، ثبت جشنواره تئاتر کُردی در ردیف جشنواره های کشوری برای اخذ اعتبارات و رفع مشکلات تداخل اراضی ملی در ناحیه منفصله تازه آباد و تداخل اراضی ملی ….پرداختند

نماینده سقز و بانه،خبرنگاران را نماینده افکار عمومی دانست و گفت: ارتباط و پاسخگویی مسئولان به رسانه ها موجب شفاف سازی و پیشرفت کارها می شود، لذا باید ارتباط مسئولان با رسانه های شناسنامه دار تقویت شود، زیرا این رسانه ها خواسته ها و مطالبات مردم را منعکس می کنند.

در ادامه نماینده سقز و بانه در مجلس با اشاره به جایگاه منطقه ای و پتانسیل های شهرستان سقز، خواستار معرفی همه جانبه این شهرستان در رسانه ها و اقدامات انجام گرفته شد.

محسن بیگلری با بیان اینکه سقز، در آینده نزدیک میزبان رئیس جمهور خواهد بود، خاطرنشان ساخت: یکی برنامه های مهم سفر روحانی به استان کردستان افتتاح بیمارستان ۲۳۵ تختخوابی در پایان سال ۹۸خواهد بود،وی با بیان اینکه قسمتی از تجهیزات آن وارد شده و برای استخدامی و جذب نیرو تاکید کرده ایم اولویت با متقاضیان بومی باشد.

نماینده سقز و بانه : از بهره برداری فرودگاه سقز در سال ۹۹ خبر داد وخاطر نشان ساخت :پروژه فرودگاه سقز با وجود گذشت بیش از یک دهه از عملیات ساخت آن اکنون در بهترین شرایط عمرانی قرار دارد و روند ساخت آن پیشرفت و سرعت قابل ملاحظه ای گرفته است و پیمانکاران مرتبط در حال کامل کردن ساختمان های جنبی، باند و سطوح پروازی هستند و به امید خدا فرودگاه سقز در سال ۹۹ افتتاح می شود.

محسن بیگلری به سئوال خبرنگار هاولاتی در مورد عدم بازگشایی بازارچه مرزی سیف علیرغم وعده های متعدد دولتمردان اشاره  کرد و گفت: بازگشایی بازارچه سیف جزو مصوبات سفر رئیس جمهور به عراق و نشست استانداران کوردستان و سلیمانیه است که این مورد در دولت مرکزی عراق در حال پیگیری نهایی است.

نماینده شهرهای سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه و شهرسازی کردستان نسبت به راه های اصلی و فرعی شهرستان سقز توجه زیادی ندارد، تاکید کرد: هر چند جاده های سقز – بانه، سقز – مریوان و سقز – بوکان در حال پیگیری است ولی کندی کار اصلی ترین مشکل است و از دولت می خواهیم به بهسازی و تعریض این جاده ها بیشتر توجه کند.

محسن بیگلری با ابراز نارضایتی و انتقاد از میراث فرهنگی کردستان سخن گفت : مسئولان به‌ ويژه سازمان ميراث فرهنگي کردستان بايد توجه ويژه‌اي به تأمين زيرساخت‌ها براي ارتقاي امكانات رفاهي در شهرستان‌ها داشته باشته و از ظرفيت‌هاي موجود در همه شهرستان‌ها بهره جويند.

وی با انتقاد و به مشکلاتی از جمله نبود موزه، وضعیت نامناسب قلعه زیویه و خانه کمانگر و قلعه کوشکله اشاره کرد و گفت همچنان مورد اعتراض بنده بوده.

وی همچنین در خصوص مجتمع گردشگری نگین رفاه زاگرس هم عنوان کرد: با وجود اینکه شخصا موضوع را پیگیری کرده ام ولی تاکنون مشکل سرمایه گذار برطرف نشده است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

  • نویسنده : عادل معروف زاده
  • منبع خبر : هاولاتی