در حالی که مسئولان استانی و شهرستان سقز و کارشناسان بهداشتی تاکید دارند که جهت پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس مردم در خانه بمانند اما متاسفانه بیشتر مردم رعایت نمی کنند و ترددهای غیرضروری در سطح شهر و سفر و مسافرت به سایر شهرها دارند.

چرا شهروندان سقزی هنوز کرونا را جدی نگرفته‌اند؟

در حالی که مسئولان استانی و شهرستان سقز و کارشناسان بهداشتی تاکید دارند که جهت پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس مردم در خانه بمانند اما متاسفانه بیشتر مردم رعایت نمی کنند و ترددهای غیرضروری در سطح شهر و سفر و مسافرت به سایر شهرها دارند.

به گزارش هاووڵاتی , ورود مسافران نوروزی در این شهر تعطیل شده و ورود مسافران بخصوص از استان‌های آلوده به کرونا نیز به استان کردستان ممنوع اعلام شد

اما نکته قابل تامل اینست که چرا مردم هنوز کرونا را جدی نگرفته اند و حتی برخی‌ها این بیماری را به تمسخره و شوخی گرفته اند. مگر باید چه وضعیتی پیش بیاید تا مردم در جهت کنترل و مقابله با کرونا همکاری کنند و گام بردارند.
مردم از هم اکنون تا دیر نشده با تجمع نکردن و در خانه ماندن که بهترین روش و امن ترین جا برای مقابله با کروناست، می توانند کار بزرگی انجام دهند، کرونا را شکست دهند و از به بار آمدن فاجعه پیشمان کننده، جلوگیری کنند.

اگر توجه کرده باشید روز به روز آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در سقز رو به افزایش است و یکی از اصلی ترین راه‌های انتقال و انتشار این ویروس در تجمع ها در پارکها ، تردد در سطح شهر و در خانه نماندن است.

پس از مدتی از اتمام کرونا که دور از جان شما و خانواده شما، عزیزی یا عزیزانی را به علت ابتلا به کرونا از دست داده اید به شدت غمگین هستید و آرزو می کنید که کاش بیماری را جدی می گرفتید و زمان به عقب باز می گشت تا نکات بهداشتی و لازم را رعایت می کردم و در خانه می ماندم، اما از همین لحظه هنوز هم دیر نشده و نکات بهداشتی را رعایت کنید و در خانه بمانید و همه را تشویق به در خانه مانده کنید چراکه کرونا در کمین است و با کسی شوخی ندارد و کسی برایش تفاوت ندارد!.

تمام فضای کشور و حتی دنیا را بیماری کروناویروس گرفته است و این موضوع بیانگر جدی بودن کروناست بنابراین نیاز است که مردم به رعایت مسایل بهداشتی توجه خاص داشته باشند.

علت این همه توصیه مسایل بهداشتی به مردم خطرناک بودن، انتشار سریع و در معرض خطر قرار دادن تمام افراد جامعه، این بیماری است، توصیه هایی که کادر درمانی و پزشکی دارند اینست که مردم ضمن اینکه استرس و اضطراب نداشته باشند اما کرونا را جدی بگیرند، از مواد ضدعفونی کننده استفاده کنند، در صورت بیمار بودن و سرفه کردن از ماسک استفاده کنند، هنگام عطسه با دستمال کاغذی جلوی دهان خود را بگیرند، دستمال کاغذی، ماسک و دستکش استفاده شده شخصی را در معابر و محیط رها نکنند. باید جهت مقابله با بیماری کرونا، مردم این توصیه ها را انجام دهند.

اما بی تفاوتی شهروندان سقزی و نگرانی ها از پیشگیری از کرونا و تجمع سالمندان که نسبت به بقیه افراد در معرض مرگ با بیماری کرونا هستند در پارک کودک چنان بی‌تفاوت از کنار اطلاعیه‌های پی‌ در‌پی مبنی بر بیرون نرفتن و در خانه ماندن و تلاش جهت قطع زنجیره‌ی انتقال ویروس کرونا گذشته‌اند انگار نه انگار و وجود بیماری کرونا رو به تمسخر گرفته اند.

لذا از ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در شهرستان سقز و ارگان‌های نظارتی درخواست می‌کند به پارک کودک ورود پیداکرده و مواردی که نسبت به تعطیلی بقیه جاها اجرا شده را نیز نسبت به این قسمت اعمال کنند.

#کرونا_را_شکست_میدهیم
اگر
#در_خانه_بمانیم

  • نویسنده : عادل معروف زاده
  • منبع خبر : هاولاتی