سقز - هاووڵاتی - کرونا این روزها گریبانگیر بیشتر استانها و شهرهای کشور شده و مهار آن نیازمند مدیرانی جسور و با اراده بوده که برای تامین سلامت جامعه در پیچ و خم بروکراسی‌های اداری گرفتار نشوند.

سقز – هاووڵاتی – کرونا این روزها گریبانگیر بیشتر استانها و شهرهای کشور شده و مهار آن نیازمند مدیرانی جسور و با اراده بوده که برای تامین سلامت جامعه در پیچ و خم بروکراسی‌های اداری گرفتار نشوند.

به گزارش خبرگزاری هاووڵاتی؛ اولین جلسه شورای اداری در سال به۹۹ ریاست کامیل کریمیان و با حضور اعضای شورای تامین و روسای ادارات و دیگر اعضای جلسه در سالن فرهنگ و ارشاد تشکیل شد.

بیشتر اعتبارات سال ۹۹ در بخش اشتغال و جهش تولید هزینه خواهد شد

کامیل کریمیان فرماندار ویژه شهرستان سقز در ابتدا اولین جلسە شورای اداری در سالن ارشاد با تبریک جهت حلول ماه مبارک رمضان گفت : آرزوی قبولی طاعات و عبادات را از خداوند متعال مسئلت داریم و ایام پیش رو هم چون روز معلم روز کار و کارگر و روز شوراها را به عزیزان این عرصه ها تبریک می گوییم.

کامیل كريميان فرماندار ویژه با اشاره به روند پيشرفت مناسب پروژه بيمارستان شفا و فرودگاه سقز بيان كرد: اين دو طرح بزرگ در سال جاری افتتاح می شود.

كريميان با بيان اينكه، راه، مرز و كشاورزی، بسترهای توسعه شهرستان سقز هستند اظهار اميدواری كرد كه مرز سيف سقز هم بازگشايی شود.
فرماندار سقز از كادر درمان، مردم، بازار، اصناف و كمپين هاي مردم نهاد در جريان پيشگيري و مباره با كرونا تقدير كرد.
كريميان در بخشی ديگر از سخنان خود عنوان كرد: ارزيابی سال ۹۹ مديران شهرستان سقز بر اساس معيارهايی چون جذب سرمايه گذاری و اشتغال زايی خواهد بود.
وی از دستگاه های اجرايی خواست تا برای اتمام پروژه های نيمه تمام اهتمام جدی داشته باشند و خطاب به بخشداران، اعضای شورای شهرستان، بخش و شوراهاي اسلامي روستا و دهياران گفت: برای فعال كردن طرحهای عمران روستايی، تلاش كنيد.
فرماندار با بيان اينكه، سقز در همراهی و همدلی زبانزد عام و خاص و در ياری رسانی به شهروندان در جريان كرونا برای مردم كشورمان ثابت و سقز الگوی ايرانيان شد از اعضای شورای شهر و سرپرست شهرداری خواست تا همراه و همدل برای آبادانی و توسعه شهر تلاش كنند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به تلاش فراگیر برای توسعه پایدار شهرستان سقز بیان کرد: نقش نخبگان بایستی پررنگ تر شود.
فرماندار سقز همچنین از همکاری گسترده اقشار مختلف مردم، خیران، انجمن های مردم نهاد، دستگاه های امنيتي و نظامی، شبکه بهداشت و ادارات مختلف همچنين از تلاش و همكاري نيروی انتظامی، برای پیشگیری از کرونا به صورت ويژه تقدير و تشكر كرد.

رییس شبکه بهداشت و درمان سقز هم در این جلسه گفت: اولین مورد مثبت کرونا در سقز روز ۲ اسفند ماه ۹۸ ثبت شد، این فرد در مراسم ختمی در دو هفته قبل از مبتلا به کرونا حضور داشته است بنابراین این مکان بعنوان اولین کانون اپیدمی شهرستان سقز شناسایی شد.

دکتر انور بهرامی با بیان اینکه شهرستان سقز بعنوان اولین شهرستان مبتلا به کرونا در کردستان شناخته شد، افزود: در همان اوایل شیوع کرونا جلسات مکرری را برای سازماندهی واحدهای ایزوله بیمارستانی تشکیل و همه واحدهای بیمارستانی را برای احتمالات ناشی از خطرات کرونا آماده و مهیا کردیم.

وی با اشاره به اینکه در اوایل روزهای کرونایی در سقز مراکز ۱۶ ساعته شهید کرباسی را از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب برای خدمات رسانی به مردم اختصاص دادیم، گفت: به خانواده های مبتلا به کرونا خدمات روانی و همچنین واحد بهداشت این اداره در خصوص تدفین مبتلایان کرونا خدمات ارایه دادیم.

بهرامی با بیان اینکه ۴۰۳ مورد کرونا در سقز مثبت شده است، یادآور شد: یک هزار و ۲۵ نمونه گیری را تاکنون در بیمارستان های سقز انجام دادیم که از این تعداد، ۴۶۲ مورد مراکز ۱۶ ساعته درمانی، ۴۵۵ مورد در بیمارستان امام خیمنی و ۱۰۸ مورد هم در بیمارستان تامین اجتماعی ثبت شده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان سقز گفت: ۶۵۰ بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان های سقز بستری بودند که از این تعداد ۵۰۱ بیمار در بیمارستان امام خمینی (ره) و ۱۴۰ بیمار هم در بیمارستان تامین اجتماعی سقز در طول ۸۰ روز گذشته بستری بودند.

  • نویسنده : هاولاتی
  • منبع خبر : هاولاتی