برگزاری نشست هم اندیشی فرماندار ویژه سقز با خبرنگاران شهرستان به گزارش هاووڵاتی به نقل از  روابط عمومی فرمانداری شهرستان سقز ، نشست هم اندیشی فرماندار سقز با جمعی از خبرنگاران و فعالان خبری در شبکه های اجتماعی شهرستان ظهر امروز در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد فرماندار سقز مطرح كرد كاميل كريميان: خبرنگاران […]

برگزاری نشست هم اندیشی فرماندار ویژه سقز با خبرنگاران شهرستان

به گزارش هاووڵاتی به نقل از  روابط عمومی فرمانداری شهرستان سقز ، نشست هم اندیشی فرماندار سقز با جمعی از خبرنگاران و فعالان خبری در شبکه های اجتماعی شهرستان ظهر امروز در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد

فرماندار سقز مطرح كرد

كاميل كريميان: خبرنگاران در خط مقدم جنگ با كرونا در کنار مردم بودند/ رسانه ها، راه ناهموار مقابله با كرونا را هموار كردند

فرماندار سقز: شيوع كرونا در تجمعات افزايش خواهد يافت/ مردم از برگزاري مراسم هاي عروسي پرهيز كنند، با برگزار كنندگان به شدت برخورد مي شود.


معاون استاندار، فرماندار ويژه و رئيس ستاد مقابله با كرونا شهرستان سقز در نشست با اصحاب رسانه، با بيان اينكه خبرنگاران، نقشي ارزنده در جلب مشاركت و همراهي مردم براي پيشگيري و مقابله با كرونا داشتند از تلاش آنان تقدير كرد.
كريميان بيان كرد:خبرنگاران شهرستان سقز از اولين روزهاي شيوع كرونا با تشكيل اتاق فكر با توليد برنامه و محتوا، براي پيشگيري از شيوع كرونا در آگاه سازي مردم، كمك به ترويج شعار در خانه ماندن، همكاري با كمپين ها، نقشي اساسي داشتند.

 

وي با اذعان به كمبودها در بحث مقابله، پيشگري و كنترل كرونا در شهرستان سقز عنوان كرد: به دليل نا آشنا بودن سيستم درمان، مديريت ستاد بحران، دستگاه هاي اجرايي و مردم با شيوه برخورد با اين بيماري كاستي هايي در اوايل شيوع بيماري وجود داشت و مشكلات به مرور كم و اوضاع كنترل شد.

وي هيات امنايي كردن كمپين ها، توليد ماسك و مواد ضدعفوني كننده دست ارزان، تلاش براي توزيع بسته هاي غذايي و بهداشتي به صورت عادلانه، توزيع بسته هاي بهداشتي و غذايي توسط نهادهايي از جمله ارتش، سپاه، سازمان تبليغات را بخشي از اقدامات برشمرد.

 

فرماندار سقز در پاسخ به خبرنگاران با بيان اينكه شفافيت در ارائه اطلاعات اصلي درست و صحيح است روند تشخيص بيماران را بر اساس فرايند درماني تشريح و عنوان كرد: ثبت مرگ يا ابتلاي شخص به نام كرونا مثبت بر اساس آزمايش هاي پزشكي است.

وي در پاسخ به سوال اصحاب رسانه مبني بر افزايش محدوديت هاي آينده در سقز براي پيشگيري از كرونا تصريح كرد: اقدامات ستاد كرونا تابع ستاد كروناي استاني و كشوري است.

وي با اشاره به انتقادات خبرنگاران، تاكيد كرد: تشديد نظارت بر اماكن عمومي، ادارات و بازار، افزايش توليد ماسك، آگاه سازي مردم نسبت به شيوع بيماري به جد رصد و پيگيري مي شود.

كريميان همچنين در پاسخ به سوال خبرنگاران مبني بر زمان قطعي افتتاح بيمارستان شفا و جذب نيروهاي خدماتي بيان كرد: اين مركز درماني، آماده افتتاح و در حال تجهيز است كه توسط مقامات در آينده نه چندان دور به بهره برداري مي رسد و نيروهاي خدماتي كه در حال حاضر در اين مركز كار مي كنند موقت و از طريق فراخوان نيرو جذب مي شود.

وي در بخشي ديگر از سخنان خود با اشاره به برگزاري انتخابات مجلس در اسفندماه ۹۸ و بيان اينكه وظيفه برگزار كنندگان حفاظت از آراي مردم بود اظهار داشت: در اين عرصه نيز خبرنگاران با رعايت بي طرفي، بر اساس اصول و اخلاق حرفه اي عمل كردند.

رئيس خانه مطبوعات سقز هم نقش اصحاب رسانه را در زمان شيوع كرونا، كمك به سلامت شهروندان و مديريت بحران و تشكيل اتاق فكر رسانه با حضور رئيس ستاد مديريت بحران را در اين راستا برشمرد.

فردين مصطفايي، اظهار داشت: راهبرد اصلي خبرنگاران، تسريع در اطلاع رساني به مردم و آگاه سازي براي پيشگيري از اين بيماري بوده است.

وي همچنين با اشاره به احتمال شيوع زياد بيماري در منازلي كه بيماران كرونايي دارند پيشنهاد داد تا مركز بهداشت به صورت جدي بر اين بيماران و خانواده هاي آنان نظارت داشته باشد.

در اين نشست، خبرنگاران نيز از همكاري صميمانه فرماندار و مدير شبكه بهداشت و حضور در اتاق رسانه اي كرونا تشكر و بر امهال وام هاي بانكي، ادامه كمك به اقشار آسيب ديده ناشي از كرونا، جذب تجهيزات پزشكي، تسريع در افتتاح بيمارستان شفا وشفاف سازي ميزان كمك هاي كمپين ها تاكيد كردند.

كارشناس روابط عمومي فرمانداري سقز هم با تقدير از تلاش اصحاب رسانه، اظهار داشت: در ايام شيوع كرونا، خبرنگاران با در دست داشتن ابتكار عمل، براي پشت سرگذراندن هر چه سريعتر و كم هزينه تر بحران و بازگشت به زندگي عادي مردم تلاش كردند.
ابراهيم محمدحسيني بر ضرورت توجه به مديريت اطلاع رساني بحران، ضرورت مستندسازي تجربيات برخورد و مقابله با كرونا با توجه به بحران خيز بون شهرستان سقز، ادامه تلاش هاي رسانه ها براي آگاه سازي و حساس سازي براي رعايت پروتكل هاي بهداشتي تصريح كرد.
وي استراتژي رسانه ها در شهرستان سقز در برخورد با بحران كرونا را مناسب و در راستاي روشنگري اجتماعي و پاسخگويي مسئولان توصيف كرد.
اين كارشناس روزنامه نگاري، كشف، شم، خلاقيت لحظه اي و عمليات منظم و گام به گام با شيوه هاي از پيش انديشده شده را از مهارتهايي دانست كه در زمان كرونا در سقز توسط ستاد مديريت بحران به رياست فرماندار و خبرنگاران دنبال شد و بر ادامه اين روند تاكيد كرد.

  • نویسنده : شهر انلاین
  • منبع خبر : هاولاتی