نشست فرماندار با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان سقز بمناسبت روز خبرنگار به گزارش پایگاه خبری هاووڵاتی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سقز بمناسبت گرامیداشت روز خبرنگار با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان دیدار نمود. فرماندار ویژه سقز گفت: رسانه ها و خبرنگاران سقزی در طول سال گذشته، بویژه در مدیریت بحران کرونا و […]

نشست فرماندار با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان سقز بمناسبت روز خبرنگار

به گزارش پایگاه خبری هاووڵاتی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سقز بمناسبت گرامیداشت روز خبرنگار با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان دیدار نمود.


فرماندار ویژه سقز گفت: رسانه ها و خبرنگاران سقزی در طول سال گذشته، بویژه در مدیریت بحران کرونا و همچنین، اطلاع رسانی و اگاهی بخشی به مردم بی نظیر عمل کردند.

کامیل کریمیان روز پنج شنبه در گرامیداشت روز خبرنگاران از تلاش و زحمات آنها در طول یک سال گذشته قدردانی کرد و اظهار داشت: خبرنگاران در ایام کرونا بدون هیچ چشم داشتی در آگاهی و اطلاع رسانی به شهروندان، بی نظیر و جهادی عمل کردند.

وی با بیان اینکه فرهنگ خبری و خبرنگاری در سقز به نحوی ایجاد شده است که در مصلحت مردم قلم به دست گرفته اند و این به جوهر خبرنگاری و نحوه ارایه مطالبه مردم کمک شایانی می کند.

وی با بیان اینکه استاندار کردستان در تسریع اتمام فرودگاه سقز پیگیر و نقش جدی ایفا کرد، افزود: بخش زیادی از قسمت های مختلف فرودگاه (ترمینال، ساختمان پلیس، محوطه سازی، تاسیسات، خاکبرداری و جاده جایگزین ) تمام یا در حال اتمام است لذا تمام تلاش دولت بر این است که فرودگاه سقز در سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد.

کریمیان به ظرفیت ها و پتانسیل توسعه سقز در حوزه ورزشی اشاره کرد و گفت: اتمام سالن سرپوشیده و چمن مصنوعی صاحب، ایرانخواه و هتل ورزش سقز باعث پیشرفت و بالاتر از میانگین کشوری و استانی می شود.

فرماندار ویژه سقز به تخلفات و یکسری گران فروشی و کم فروشی در سطح بازار اشاره کرد و گفت: کسانی هستند با سواستفاده از شرایط کنونی اقدام به گران فروشی و کم فروشی می کنند، این رویه با تقویت و تشدید بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت سقز کمتر خواهد شد.

مسئول نمایندگی خانه مطبوعات سقز نیز در این نشست اظهار داشت: رسانه ها رکن چهارم دمکراسی و ارتباطات زیربنای توسعه است لذا توجه به توسعه دانایی محور امری ضروریست.

فردین مصطفایی با بیان اینکه ۲۱ نفر از خبرنگاران در سقز عضو خانه مطبوعات و ۶ نفر در صف عضویت هستند، اضافه کرد: برای به روز رسانی و اطلاع از آخرین تکنیک های روزنامه نگاری و خبرنگاری، چند سمینار و همایش در طول یک سال گذشته برای خبرنگاران و اصحاب رسانه سقز برگزار شده است.

وی به طرح شکایات و اعمال فشار بر خبرنگاران اشاره کرد و گفت: لازم است این رویه اصلاح و پایان داده شود.

فعال رسانه ای نیز در این نشست، با اشاره به اهمیت مدیریت رسانه به دلیل تغییرات محیطی، خواستار تدوین استراتژی های مناسب جهت رسانه داری و روزنامه داری شد.

ابراهیم محمدحسینی اضافه کرد: ضروری است که خبرنگاران مطالب بیشتری به ویژه در بحث گزارش نویسی توسعه و پیگیرانه تولید کنند.

وی با اشاره به برخورداری خبرنگاران سایر شهرستانها و مراکز استان از مسکن، خواستار تلاش دولت در شهرستان برای بهره مندی از این موضوع شد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود، تلاش اصحاب رسانه را در ایام کرونا ستود و تصریح کرد: بدون خبرنگاران در بحث اطلاع رسانی کرونا، این بحران در سقز کنترل نمی شد و کرونا، فروکش نمی کرد.

در ابتدای این نشست خبرنگاران به بیان برخی مشکلات و مسائل از جمله: وضعیت نامناسب آب شرب، عدم نظارت مناسب و مستمر بر بازار، تورم و بیکاری، لزوم حفظ استقلال رسانه ها، انتقاد از عدم بومی گزینی در استخدامی های بیمارستان شفا، جذب بدون آزمون نیرو اخیراً در بنیاد شهید و نگهبانی بیمارستان شفا، عدم برخورد جدی با فساد و تخلفات اداری، سرنوشت نامعلوم پرونده های سازمان بازرسی در سال های گذشته، عملکرد ضعیف برخی ادارات و برخورد نامناسب با ارباب رجوع، سوداگری برخی افراد زمین خوار در افزایش چند برابری قیمت زمین های داخل و حاشیه شهر و کوه خواری آنان، افزایش غیرمنطقی هزینه اجاره مسکن و مغازه در سقز و ناتوانی اقشار مختلف جامعه از تامین سرپناه، مشکلات تعویض پلاک و راه اندازی مرکز رانندگی پایه یک در سقز، کمبود امکانات سازمان انتقال خون، تامین نظم و امنیت پارک ها و مراکز تفریحی، اعمال فشار برخی ادارات و مدیران بر خبرنگاران برای سانسور اخبار، پیگیری وضعیت جاده های سقز- بوکان و سقز- بانه و….پرداختند و خواستار پیگیری فرماندار و مسئولان مرتبط شدند.

  • نویسنده : وفا رحیمی
  • منبع خبر : هاولاتی