برگزاری نشست هم اندیشی فرماندار ویژه سقز با خبرنگاران شهرستان سقز فرماندار ویژه سقز گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای جابجای دکل های فشار قوی که در مسیر فرودگاه سقز قرار گرفته است و باید جابجا شود تخصیص داده شد و در آینده نزدیک هم پیمانکار جدید این طرح آغاز بکار خواهد کرد. به گزارش […]

برگزاری نشست هم اندیشی فرماندار ویژه سقز با خبرنگاران شهرستان سقز

فرماندار ویژه سقز گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای جابجای دکل های فشار قوی که در مسیر فرودگاه سقز قرار گرفته است و باید جابجا شود تخصیص داده شد و در آینده نزدیک هم پیمانکار جدید این طرح آغاز بکار خواهد کرد.

به گزارش هاولاتی کامیل کریمیان عصر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران سقز اظهار داشت: مدیریت رسانه در ایام کرونا بسیار موثر و کارآمد بود و اصحاب رسانه پرتلاش در بحث اگاهی و اطلاع رسانی از شیوع کرونا و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی عمل کردند و سقز متفاوتر و موثر تر از بقیه شهرها کرونا را مهار کرد.

 

وی با بیان اینکه تفاهم مدیریت در ضمن استقلال جایگاه و مسوولیت باید وجود داشته باشد، افزود: مردم از بی برنامگی، عدم توجه به توسعه، عدم هماهنگی و نبود برنامه بلند مدت، مدیریت شهری گله‌مند هستند و امیدوارم در انتخابات شورای اسلامی شهر افراد اصلح و شایسته از سوی مردم انتخاب شوند.

رییس ستاد انتخابات شهرستان سقز در مورد انتخابات شورای اسلامی شهر سقز گفت: صلاحیت نامزدهای انتخابات شورای شهر با جدیت و با تخصص انجام می گیرد و امیدواریم مردم در دوره بعد انتخابات، افراد اصلح، با تخصص و قابل اطمینان را انتخاب کنند.

وی اضافه کرد: ۶ کیلومتر جاده روستایی در سال گذشته آسفالت و به بهره برداری رسیده است و تخویل اهالی روستا شده است و این امید وجود دارد در سال آینده نیز جاده بهتر و آسفالت شده بیشتری را به مردم روستایی تحویل دهیم.

کریمیان به افتتاح فرودگاه سقز تا پایان سال کاری و دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای جابجای دکل های فشار قوی در مسیر فرودگاه سقز تخصیص داده شد و در آینده نزدیک هم پیمانکار جدید آغاز بکار خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه ساختمان ترمینال، پلیس تا فرودین سال ۱۴۰۰ آماده می شود، یادآور شد: از ۳ کیلومتر جاده جایگزین سقز – مریوان ، ۲ کیلومتر آن آسفالت شده و بزودی این جاده جایگزین نیز تکمیل می شود.

فرماندار ویژه سقز به نظارت بر بازار اشاره کرد و تاکید کرد: باید ادارات زیربط نظارت بهتر و بیشتری به واحدهای صنفی سطح بازار داشته باشند و با واحدهای صنفی متخلف برخورد جدی داشته باشند.

وی ظرفیتهای همچون کشاورزی و مرز سیف سقز را در راستای توسعه شهرستان بی نظیر دانست و افزود: مجوز برای اختصاص آب از سدهای سقز برای ۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی صادر شده است و مجوز ۳۰۰ هکتار گلخانه هم در سقز رونق اقتصادی خوبی را به همراه دارد.

کریمیان در بخشی از سخنان افزود: سازماندهی ورودی شهر سقز با همکاری شهرداری انجام می شود و هریک از این ورودی ها حدود ۵ میلیارد ریال هزینه دارد و شهرداری سقز در سال آینده برای این مهم برنامه ریزی می کند.

 

در این نشست، خبرنگاران هم به دستاوردهاي سفر معاون اول رئيس جمهور، رئيس مجلس، رئيس سازمان برنامه و بودجه به استان براي سقز، اهميت بازگشايي مرز سيف، راه اندازي موزه، حضور خبرنگاران در سفرهاي مسئولان، كلنگ زني مسكن ملي، جانمايي روستاي ميرده، از سرگيري دوباره بزرگراه سقز- بوكان، جذب تجهيزات براي بيمارستان شفا و ۱۱۵ ، نظارت بر نحوه خدمات رساني در مراكز درماني، رفع معضل ترافيك، از جمله پرسش هاي خبرنگاران از فرماندار سقز بود.

همچنين ضرورت بازگشايي كشتارگاه مرغ، احياي دوباره واحدهاي توليد از جمله كارخانه توليد پارچه، ساماندهي ورودي شهر، نظارت بر نانوايي ها وبازار و بنگاه هاي معاملاتي ملك و مسكن، راه اندازي پيست ورزشي تارتان، جذب و حفظ پزشكان متخصص، رفع مشكل پزشكي قانوني اشاره کردند.

 

  • نویسنده : عادل معروف زاده
  • منبع خبر : هاولاتی