تداوم بارش باران و گرد و خاک طی امروز و فردا در سقز //از تردد غیر ضروری افراد در محیط بیرون از خانه خودداری شود.

طی تماس خبرنگار هاولاتی با خالد علایی رئیس هواشناسی سقز بیان کرد : سیستم بارشی که اکنون بر منطقه حاکم است تا پایان امروز همزمان با وزش باد و ایجاد گرد و غبار برقرار است که البته وزش باد و گرد و غبار فردا با شدت کمتری تداوم خواهد داشت.

علایی افزود: برای هفته‌ی آینده غیر از موج ضعیفی که اوایل هفته از منطقه می‌گذرد بارشی پیش‌بینی نمی‌شود.

ایستگاه‌ حاجی‌ممدان سقز رکورددار بیشترین بارش در کردستان شد

پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: براساس آمار بدست آمده، از زمان آغاز فعالیت سامانه بارشی( عصر سه‌شنبه) تاکنون، “حاجی‌ممدان” سقز با ۱۴ میلی‌متر، بیشترین بارش را در استان داشته است.

خبات قمری روز چهارشنبه اظهار داشت: از عصر دیروز تاکنون در هزارکانیان ۱۳ میلی‌متر، بانه ۱۲ میلی‌متر، زرینه ۶ میلی‌متر، دیواندره ۵ میلی‌متر، سروآباد ۴ میلی‌متر، سقز سه میلی‌متر، کامیاران، مریوان و سنندج هرکدام ۲ میلی‌متر و دهگلان یک میلی‌متر بارش ثبت شده است.

هشدار // شهرداری سقز

شهروندان گرامی با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی مبنی آغاز وزش باد شدید همراه با بارش باران از امروز سه شنبه تا روز پنجشنبه هفته جاری از ترددهای غیرضروری در سطح پارک ها، نشستن زیر درختان و پارک نمودن ماشین در حاشیه معابری که احتمال شکستگی درختان وجود دارد، به طور جد خودداری نموده تا از هر گونه حوادث احتمالی جلوگیری شود.

همچنین توصیه های ایمنی زیر را جدی بگیرید تا برایتان مشکلی پیش نیاید:

دوری از درختان پوسیده، کهنسال و کم دوام

خودداری از هرگونه تردد و نشستن در حاشیه رودخانه ها که احتمال طغبان و بالا آمدن آب رودخانه ها وجود دارد.

دوری از ساختمان های نیمه کاره و در حالِ ساخت

دوری از اشیاء قابل پرتاب و سُست؛ نظیر آنتن، جداول و آجرهایی که برای محکم کردن منصوبات پشت بام ها استفاده می شود، کولرها و …
دوری از دکل ها، آنتن های فرستنده ها، تاسیسات انتقال نیرو، بنرها، داربست ها و …

پارک نکردن خودروها در مکان هایی که احتمال سقوط یا ریزش برخی اجسام، دیوار سُست و … وجود دارد ( به ویژه مکان هایی که در موارد بالا ذکر شد )

تثبیت سقف گلخانه ها، بازارچه های موقّت و…

  • نویسنده : عادل معروف زاده
  • منبع خبر : هاولاتی