کریمیان: ادامه تعطیلی یک هفته ای بازار به مصلحت سلامت مردم بود فرماندار سقز: صنف هاي مختلف در صورت عدم رعايت پروتكل ها در حين فعاليت، جريمه و محل كسبشان تعطيل مي شود فرماندار سقز با اشاره به تمدید کشوری یک هفته ای بستن بازار و کسب و کارها و مشاغل گروه های ۲، ۳، […]

کریمیان: ادامه تعطیلی یک هفته ای بازار به مصلحت سلامت مردم بود
فرماندار سقز: صنف هاي مختلف در صورت عدم رعايت پروتكل ها در حين فعاليت، جريمه و محل كسبشان تعطيل مي شود

فرماندار سقز با اشاره به تمدید کشوری یک هفته ای بستن بازار و کسب و کارها و مشاغل گروه های ۲، ۳، ۴ و تصمیم گیری ستاد ملی کرونا از بازاریان خواست تا به صورت داوطلبانه از بازگشایی مغازه ها، خودداری کنند.

وی با بیان اینکه هفته گذشته مردم در بستن کسب و کارها، مشارکت خوبی داشتند از صبر و بردباری و از خودگذشتگی بازاریان تقدیر و اضافه کرد: واقعیت این است بر اساس نظر متخصصان علوم پزشکی، بیماری منحوس کرونا، در پیک چهارم بسیار فراگیرتر و خطرناکتر از پیک های دیگر ظاهر شده است.

فرماندار سقز يادآور شد؛ به دليل طولاني شدن روند بيماري، بايد فعلا با اين بيماري زندگي كنيم و چاره اي جز رعايت پروتكل ها نداريم و دوگانه اقتصاد و سلامت همراه با رعايت پروتكل ها در سقز رصد مي شود ولي در صورتي كه مردم رعايت نكنند، محدوديت هاي سخت بازخواهد گشت.

كريميان با اشاره به ضرورت فرهنگ سازي از محمد برومند ، رابط مجموعه دولت و سازمان هاي مردم نهاد و اصحاب رسانه خواست تا در راستاي فرهنگ سازي براي افزايش رعايت پروتكل ها، تلاش كنند.

وي با بيان اينكه افرادي كه پروتكل ها را رعايت نمي كنند به جان خود و مردم بازي مي كنند، تصريح كرد: تا بازگشت به وضعيت عادي شهرستان، تجمع هاي شهرستان توسط اكيپ هاي متشكل از نيروهاي انتظامي، شهرداري و ادارات، براي جلوگيري تجمع، نا امن خواهد شد.

فرماندار سقز با اشاره به سخنان رئيس بيمارستان تامين اجتماعي، تصريح كرد: امكانات لازم براي اين بيمارستان از استان جذب خواهد شد.
كريميان همچنين خواستار تصريح در جذب واكسن و واكسيناسيون گروه هاي پرخطر از جمله پاكبانان شد.

عليزاده، معاون دادستان سقز هم با بيان اينكه دستگاه قضايي، پشتيبان سلامت مردم و در پيگيري و برخورد، خط قرمز ما قانون است، افزود: گزارش هاي مركز بهداشت را سريع بررسي و اقدام قانوني در مورد آن انجام مي شود.

رئيس مركز بهداشت سقز هم گفت:در صورت افزايش بيماران، مجبور هستيم تعداد بخش ها را براي پذيرش تجهيز يا بيمارستان صحرايي راه اندازي كنيم
دكتر خسروپور اضافه كرد: افزايش تستينگ و بيمار يابي، در شهرستان سقز روند مناسبي دارد ولي به شدت نگران افزايش بيماران بستري و فوت افراد زير ۵۰ سال هستيم.

وي يادآور شد: واكسيناسيون، دوري كردن كردن از تجمع ها و رعايت پروتكل ها، سه گانه اصلي حال حاضر مبارزه و پيشگيري از كروناست.

دکتر پروین خسروپور رییس مرکز بهداشت سقز نیز با اشاره به اینکه محدودیت های اجتماعی و زدن ماسک و دوری از تجمعات تنها راه پیشگیری از کروناست، گفت: هم اکنون در بیمارستان امام خمینی (ره) ۶۳ بیمار، شفا، ۱۸ بیمار و تامین اجتماعی هم ۲۴ بیمار مبتلا به کرونا بستری هستند.

 

تازه ترین مصوبات ستاد کرونای شهرستان سقز

◽️صنف هاي مختلف در صورت عدم رعايت پروتكل ها در حين فعاليت، جريمه و محل كسبشان تعطيل مي شود
◽️چنانچه صاحبان مشاغل به مشتریان بدون ماسک خدماتی ارائه دهند بدون قید و شرط آن واحد تجاری پلمپ خواهد شد
◽️محدودیت های ترافیکی برای ورود به مرکز شهر، توسط پلیس راهور و شهرداری كماكان ادامه خواهد داشت.
◽️شهرداري مكلف است با استفاده از پليس سد معبر و با همراهي نيروي انتظامي، دست فروشان خيابانهاي امام، جلو پارك كودك (تسبيح فروشان وعتيقه فروشان)، بازار دلار، تجمع هاي خيابان فخررازي و تيله بازي جنب تصفيه خانه شماره ۱ را جمع كند و با حضور گشت هاي مداوم مانع از اين تجمع هاي خطرناك شود.
◽️فعالیت کارکنان در ادارات به صورت حضور یک سوم خواهد بود؛
◽️فعالیت کارکنان در ادارات خدمات رسان و بانک ها تا یک دوم و به تشخيص مدير خواهد بود؛
◽️اتاق اصناف و صمت در ارتباط با تعطيلي مراكز غير ضرور از جمله شهربازي ها، چايخانه، قهوه خانه ها، تالارها، آژانس هاي مشاور املاك، كافي شاپ ها، آرايشگاه ها و تعطيلي پاساژهاي سرپوشيده، اقدام و اطلاع رساني لازم انجام دهند؛
◽️درهای آرامستان ها همچنان بسته خواهد بود؛
◽️تمام باشگاه ها و سالن هاي ورزشي بخش خصوصی، دولتی و مرتبط با ادارات تا يك هفته ديگر تعطيل خواهند بود ؛
◽️مراكز غذايي و رستوران ها فقط به صورت بيرون بر، خدمات ارائه دهند؛
تمام مراكز تفريحي داخل شهرهاي سقز، صاحب و سنته؛ بوستان ها، پارك ها، مسيرهاي بلوار ارتش و بلوار ميدان مكريان به سمت پليس راه کماکان مسدود می باشند؛
◽️برگزاري هر نوع تجمع ممنوع است
◽️ورود خودروهاي شخصي با پلاك غير بومي به سقز، ممنوع است؛
◽️اتوبوس های خط واحد به مدت دو هفته با یک سوم ظرفیت فعالیت کنند؛
◽️رانندگان تاكسي، پروتكل هاي بهداشتي از جمله زدن ماسك را رعايت و به مسافران فاقد ماسك خدمات ندهند.
◽️تردد خودروهاي شخصي از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد در سطح شهر ممنوع است؛
◽️نماز جمعه، مساجد، نمازهاي جماعت روزانه، تراويح و مراسم هاي آييني و مذهبي تعطيل است؛
◽️بخش اداری و آموزشی مدارس، دانشگاه ها، موسسات آموزشي و حوزه هاي علميه شهر و روستا تعطيل است؛
◽کارگروه نظارت و بازرسي در اين مدت، فعاليت ها را تشديد كند.
◽فعاليت اصناف ضرور به شرط رعايت دقيق پروتكل هاي بهداشتي است و افرادي كه موزاين را رعايت نكنند وفق مقررات برخورد مي شود در ضمن اصناف مكلف هستند كه از ارائه خدمات به افراد بدون ماسك امتناع كنند.

  • منبع خبر : هاولاتی