فرودگاه به گفته منتقدان، “نیمەتمام” سقز امروز با حضور مسئولان استانی و کشوری مورد بهره‌برداری قرار گرفت.   روز چهارشنبه فاز نخست فرودگاه سقز بعد از چندین سال به بهره برداری رسید و قرار است در آینده هم بخش های دیگر آن به اتمام خواهد برسد. همزمان با افتتاح فاز نخست فرودگاه سقز، اولین پرواز […]

فرودگاه به گفته منتقدان، “نیمەتمام” سقز امروز با حضور مسئولان استانی و کشوری مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 

روز چهارشنبه فاز نخست فرودگاه سقز بعد از چندین سال به بهره برداری رسید و قرار است در آینده هم بخش های دیگر آن به اتمام خواهد برسد.

همزمان با افتتاح فاز نخست فرودگاه سقز، اولین پرواز آزمایشی فلایت چک شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز در این فرودگاه به زمین نشست.

در سال های گذشته روند احداث فرودگاه سقز به دلیل کمبود بودجه و اعتبارات با تاخیر روبرو شده بود اما طی چند سال گذشته ساخت فرودگاه سرعت گرفت و فاز نخست آن آماده بهره برداری شد.

وجود فرودگاه در منطقه شال غرب یک ضرورت انکار ناپذیر است و با پیگیری های لازم  و به بار نشستن منطقه آزاد تجاری مریوان و بانه این فرودگاه برای شهرهای اطراف این شهرستان ضروری است.

فرودگاه سقز سال ۱۳۸۴ در زمینی به مساحت ۲۲۰ هکتار، کلنگ آن به زمین خورد و بعد از چندین سال، در سال ۱۳۹۸ عملیات ساخت آن شروع شد که با تامین اعتبارات لازم در سال ۱۳۹۹ سرعت ساخت و اتمام آن تسریع شد و در نهایت در تیرماه ۱۴۰۰ فاز اول ایبا حضور مسولان کشوری و استانی به بهره برداری رسید.

این افتتاح شامل سطوح پروازی، باند پرواز به طول ۲ هزار و ۹۳۰ متر، تاکسی وی به طول ۴۵۰ متر، اپرون به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع، مسیر دسترسی به فرودگاه به طول ۴۵۰ متر است.

حاشیه های افتتاح آزمایشی و اختلافات میان استاندار و نماینده

اما امروز چهارشنبه در آیین افتتاحیه فرودگاه سقز استاندار کردستان حضور داشت ولی نماینده فعلی حضور نداشت و به جای بهزاد رحیمی نماینده سقز و بانه که در اعتراض به نمایشی بودن افتتاح این فرودگاه ، نماینده سابق محسن بیگلری در این مراسم شرکت کرد

همچنین شب گذشته محسن بیگلری نماینده پیشین سقز و بانه با بیانیه‌ای حضور در آیین افتتاح فرودگاه را اعلام کرده بود، وی همچنین در افتتاح بیمارستان شفای سقز نیز حضور داشت

لازم به ذکر است نماینده فعلی سقز و بانه در هیچ کدام از این مراسمات از جمله افتتاح بیمارستان شفا , عدم حضور در مراسم منطقه تجاری بانه و فرودگاه حضور نداشته و یا از وی دعوت به عمل نیامده است و بابت افتتاح فرودگاه امروز هم بیانیه ای صادر کرد و گفته است که نمایشی بیش نیست .

این در حالیست که اختلافات چه بزرگ و کوچک در نهایت به مردم استان و به خصوص مردم شهرهای سقز وبانه ضربه می زند ، بنابراین مسئولان باید یک دست و یکپارچه خدمت گذار مردم باشند

╲\╭┓
╭ 📡 @Hawalati
┗╯\╲

  • منبع خبر : هاولاتی