پردیس سینمایی مهر سقز شامل سه سالن با ظرفیت ۴۶۹ صندلی و همچنین ۶ سالن سینمایی دیگر به صورت همزمان در شهرهای بیجار و سنندج به بهره برداری رسید. رییس حوزه هنری کردستان عصر شنبه در مراسم افتتاح و بهره برداری از پردیس سینمایی سقز اظهار داشت: حوزه هنری در راستای ایجاد بسترهای فرهنگی و توسعه فرهنگ […]

پردیس سینمایی مهر سقز شامل سه سالن با ظرفیت ۴۶۹ صندلی و همچنین ۶ سالن سینمایی دیگر به صورت همزمان در شهرهای بیجار و سنندج به بهره برداری رسید.

رییس حوزه هنری کردستان عصر شنبه در مراسم افتتاح و بهره برداری از پردیس سینمایی سقز اظهار داشت: حوزه هنری در راستای ایجاد بسترهای فرهنگی و توسعه فرهنگ و هنر یکی از متولیان توسعه فرهنگ در استان است.

امین مرادی اضافه کرد: سقز با داشتن سابقه دیرین فرهنگی و غنی در حوزه هنرهای نمایش، سالها از داشتن سینما محروم بود که افتتاح سینما نقش مهمی در توسعه و گسترش فرهنگ ایفا خواهد کرد.

مرادی با بیان اینکه پردیس سینمایی مهر سقز یک مجموعه کامل فرهنگی و پاتوق فرهنگی است، یادآور شد: این پردیس سینمایی صرفا برای اکران و نمایش فیلم نیست بلکه کارهای فرهنگی و پاتوقی برای کشف استعدادهای جوانان این شهر است.

وی اظهار داشت: این پردیس سینمایی دارای کافه کتاب، کافی شاپ، سالن انتظار و مجموعه بخش‌های فرهنگی است و بزودی در اختیار فرهنگ دوستان این شهرستان قرار می‌گیرد.

کار نیک از پرکردن است/ دولت برای سقز، سنگ تمام گذاشته است

فرماندار سقز در آئین بهره برداری از پردیس سینمایی مهر سقز اظهار داشت: طرحهای ماندگاری توسط دولت در سقز به بهره برداری رسیده است.

کریمیان افزود: ساخت بیش از ۱۰ کیلومتر کنارگذر، تصفیه خانه آب، تصفیه خانه فاضلاب، سدچراغ ویس، افزایش ۲۵ هزار مترمربع فضای بیمارستانی، فرودگاه و ساختمان فرمانداری سقز از جمله این طرح ها بوده است.
کریمیان با بیان اینکه برخی از پروژه ها به مرور تکمیل می شوند، اضافه کرد: برخی افراد، گاها به دنبال نقطه تاریک طرح ها هستند و گاهی پروژه ها را زیر سوال می برند.

وی با بیان اینکه دولت ها در پایان کار با نقدها و گاهی تخریب و تهمت و افترا از سوی منتقدان مواجه می شوند، افزود: نقد سازنده تاثیرگذار است و نبایستی از حوزه نگاه کارشناسی خارج شود.

وی با عنوان اینکه پردیس سینمایی سقز، حاصل تلاش چندسازمان است، افزود: ساخت این مکان فرهنگی از دغدغه های اصلی و مطالبه های هنرمندان و مردم بود.

سالن مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد سقز بازسازی شود

نماینده شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: سالن‌ نیمه کاره پلاتو و نمایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز باید زودتر تجهیز و تکمیل شود.

بهزاد رحیمی عصر شنبه در مراسم بهره‌برداری از پردیس سینمایی سقز اظهار داشت: سقز بعد از ۳۰ سال بدون سینما، امروز صاحب سینما شد و بهره برداری از این سه سالن سینمایی به برگزاری هرچه بهتر جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این سالن ها با ظرفیت مناسب، مردم را برای استقبال از مراسم و فعالیت‌های فرهنگی، هنری دعوت می کند، افزود: مسوولان این پردیس سینمایی بر اساس غنای فرهنگی، آثار و فیلم های ارزشمند را برای مردم به نمایش بگذارند.

نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی تعمیر و نوسازی سالن نمایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز را ضروری دانست و گفت: علاوه بر این، باید مسوولان استانی و شهرستانی ساختمان پلاتو این شهرستان را تکمیل کنند چون ۲ سال است که این پروژه نیمه کاره رها شده است.

اما طبق روال آیین افتتاحیه ها در سقز ، این افتتاحیه نیز بی حاشیه نبود.

اولین و مهمترین حاشیه این افتتاحیه عدم دعوت از جمعی از هنرمندان بود. در حالیکه بهره برداری از سینمای سقز با حضور کریمیان فرماندار سقز ، جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان ,مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سنندج نصراللهی زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامە ریزی افتتاح شد، از هنرمندان شهرستان دعوت نشده بود، این عدم و ناهماهنگی گلایه جمعی از هنرمندان را به دنبال داشت

اما استفاده از مجری مراسم افتتاحیه یکی دیگر حاشیه های افتتاحیه سینما پردیس سقز بود و به جای استفاده از مجری های توانمند کورد از مجری تهرانی در این مراسم استفاده شده بود که هیچ شناختی از سقز و کردستان نداشت

یکی دیگر از حاشیه های این مراسم عدم حضور استاندار کردستان بود که بارها در سفرهایش به سقز از این پروژه بازدید می کرد جای تعجب داشت ، گویا حضور نماینده باعث عدم حضور ایشان شد ولی جالب اینجا بود که نماینده هم با تاخیر در مراسم حضور داشت

و اما اجرای برنامه های متعدد دف نوازی و آهنگ های مذهبی در ابتدای آئین، با افتتاح سینما همخوانی نداشت یکی دیگر از حاشیه های این مراسم بود.

در دیگر برنامه ها از مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی و ماهان و مهیار کریمی، بازیگران خردسال سقزی فیلم درخت گردو تقدیر شد

درخت گردو با حضور بازیگران سقزی از جمله اسماعیل پاشایی یکی از ۲۲ فیلم راه یافته به جشنواره فیلم فجر بود.

این فیلم، داستان بمباران شیمیایی سردشت و پرپرشدن فرزندان قهرمان فیلم “وه ستا قادر”، مشهور است.

طرح پردیس سینمایی شامل سه سالن که سالن اصلی آن ۴۶۰ نفره و دارای ۲ سالن ۴۶ نفره است.

  • منبع خبر : هاولاتی