رسم عیاری و جوانمردی این است؛ هر که به نهاد شورا و شهرداری که اموال عمومی و نهادی تمام قد، مردمی هستند، دست درازی کند و شورا و شهرداری هم کوتاهی کند، قلم و صحبت از غلاف بکشند تا کسی از ترس منتقدان دلسوز، جرات نکند به چشم بد به بیت المال نگاه کند. باید مرور کرد که شوراها در قبال مسایل و صلاح شهر و شهرداری، پیشه آبروداری برگیرند و به جای اینکه بگویند شورای نماینده ساز، شورای شهرساز باشند.

بازسازی سرمایه اجتماعی از طریق شفافیت و خدمات بیشتر، عملکرد شفاف و جلب نظر شهروندان، شاه بیت کسب مشروعیت برای شورای ششم خواهد بود.

جايگاه شورا و مشورت در دين مبين اسلام، بسيار عظيم و رفيع است كه در سال هاي اخير، دست اندركاران اين پارلمان محلي در شهرها، به روي سفيد آن خدشه انداختند.

بر این باورم که تمام منتقدان منصف، اصحاب رسانه، فعالان حوزه برنامه ریزی و مدیریت شهری، عمران و معماری و در کل، هرآن کس توان تصمیم سازی در عرصه شورا و شهرداری دارد باید از هم اکنون شمشیرش را از رو برای شوراهای دور ششم در حوزه شهری ببندد.

شورای ششم امروز ۱۴ مرداد شروع به کار کرد. تجربه بیش از ۲۰ سال دموکراسی و خطاهای زیاد در این عرصه به ویژه وقت کشی در انتخاب شهردار و سرپرست شهرداری، در گل ماندن برای اجرای طرح های عمرانی، تامین قیر و ناتوانی در درآمد زایی و تحقق بودجه، از هیچ احدی قابل قبول نیست.

رای مردم و اعتماد دوباره به نهاد دموکراسی شهری و پارلمان محلی، ترمیم ناپذیر است و به همین جهت، هیچ نوع خطایی از شوراهای شهر قابل قبول نیست و می گویم دلسوزان، علنی و آشکارا نه در خفا و پنهان، اعلام کنند که برای حمایت از دموکرسی و رای و اعتماد مردم، روبروی شما خواهند ایستاد و خطاهایتان را قبول نمی کنند.

نباید در این برهه از زمان، هرکس دلسوز مردم و میهن است اهل خدعه و حیله و فریب و شمشیر در نهان داشته باشد و از پشت خنجر بزند بلکه شمشیر در دست، بدون ترس و هراس، آشکارا برای حق ستانی، شهرسازی و فرهنگ سازی مبارزه و تلاش کند.

به باورم در حوزه نوشتار و گفتار، این است رسم عیاری و جوانمردی؛ که هر که به نهاد شورا و شهرداری که اموال عمومی و نهادی تمام قد، مردمی هستند، دست درازی کند و شورا و شهرداری هم کوتاهی کند، قلم و صحبت از غلاف بکشد تا کسی از ترس منتقدان دلسوز ، جرات نکند به چشم بد به بیت المال نگاه کند.

باید مرور کرد که شوراها در قبال مسایل و صلاح شهر و شهرداری، پیشه آبروداری برگیرند و به جای اینکه بگویند شورای نماینده ساز، شورای شهرساز باشند.
لذا نه آنقدر تاب در نهاد نحیف شهرداری ها مانده نه در طاقت مردم که به بهانه های واهی نتوان شهردار توانمند انتخاب کرد، طرح ها و پروژه ها بخوابد و در جذب اعتبار و درآمدزایی، با مشکل مواجه شوند.

  • نویسنده : ابراهیم محمد حسینی
  • منبع خبر : هاولاتی