تازه ترین مصوبات ستاد کرونای شهرستان سقز معاون سیاسی فرماندار سقز در جلسه ستاد کرونا با بیان اینکه در آستانه در دهه اول محرم قرار داریم، افزود: بازگشت سقز به وضعیت قرمز کرونایی، نشان دهنده بی توجهی به رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی است. ناصر خامی با بیان اینکه مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا […]

تازه ترین مصوبات ستاد کرونای شهرستان سقز

معاون سیاسی فرماندار سقز در جلسه ستاد کرونا با بیان اینکه در آستانه در دهه اول محرم قرار داریم، افزود: بازگشت سقز به وضعیت قرمز کرونایی، نشان دهنده بی توجهی به رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی است.
ناصر خامی با بیان اینکه مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا راه اندازی شده است از ادارات خواست تا مرکز بهداشت را برای تسریع در روند واکسیناسیون و تجهیز بهتر مرکز، یاری دهند.

وی با بیان اینکه مردم شهرستان سقز با همت و پیروی از دستورالعمل ها، شرایط سخت ، قرمز و سیاه کرونایی را پشت سرگذاشته اند، اظهار امیدواری کرد شرایط فعلی موقتی باشد و به زودی برطرف شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سقز هم با اظهار نگرانی از قرمز شدن وضعیت کرونایی شهرستان، این وضعیت را ناشی را ساده انگاری مردم و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی برشمرد.

دکتر بهرامی، با اشاره به اقدامات مناسب در بحث واکسیناسیون در شهرستان سقز، عنوان کرد: بیشتر افرادی که دُز اول را دریافت کرده اند به این اعتماد کاذب دست یافته اند که واکسیناسیون مصونیت کامل ایجاد می کند در حالی که بعد از سپری شدن دو هفته از دریافت دز دوم، این اطمینان بهتر حاصل می شود.

دکتر خسروپور، رئیس مرکز بهداشت سقز هم با بیان اینکه روند ابتلا به کرونا در این شهرستان به شدت افزایش یافته است، اعلام کرد: تست کرونای ۳۱درصد از مراجعه کنندگان به مراکز ۱۶ گانه مثبت است.
وی افزود: تاکنون تعداد ۳۲ هزار و ۲۲۳ نفر معادل ۱۵ درصد جمعیت شهرستان دُز اول و ۹ هزار نفر دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

در ادامه موارد به شرح زیر مصوب شد:

◽️آموزشگاه های آزاد علمی و فرهنگی با رعایت پروتکل ها و با ظرفیت ۱۰ نفر می توانند به فعالیت خود ادامه دهند.
◽️مراکز شماره گذاری و آموزشگاه های رانندگی با نوبت دهی قبلی و با رعایت پروتکل های بهداشتی به فعالیت خود ادامه می دهند.
◽️در صورت تشدید وضعیت، نظارت های مرکز بهداشتی و تیم های ناظر بر روند بیشتر و محدودیت ها، تشدید خواهد شد.
◽️بازاریان، مشتری بدون ماسک پذیرش نکنند و اتحادیه های صنفنی بر روند نظارت داشته بانشد.
◽️تالارهای پذیرایی، چایخانه ها و قهوه خانه های سنتی، تعطیل خواهند شد.
◽️استخرها و باشگاه و سالن های ورزشی با ظرفیت حداکثر ۳۰نفر مجاز به ادامه فعالیت هستند.
◽️استفاده از ماسک و جلوگیری از تجمع در مغازه ها و پاساژه ها توسط اتاق اصناف و صمت رصد شود.
◽️مساجد برای برپایی نمازهای یومیه باز هستند ولی برپایی نماز جمعه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و در فضای باز، امکانپذیر است.

  • منبع خبر : هاولاتی