به گزارش هاولاتی افزایش مبتلایان به کرونا در پیک پنجم و افزایش نیازمندی به سرم های تزریقی، عرضه و دسترسی به این دارو برای بیماران سقزی با چالشی جدی مواجه کرده است. بر اساس بازدید خبرنگار هاولاتی درخواست سرم و چرایی نبود آن، سوال تکراری این روزهای مردم در داروخانه‌ها شده، بیمارانی که با تجویز […]

به گزارش هاولاتی افزایش مبتلایان به کرونا در پیک پنجم و افزایش نیازمندی به سرم های تزریقی، عرضه و دسترسی به این دارو برای بیماران سقزی با چالشی جدی مواجه کرده است.

بر اساس بازدید خبرنگار هاولاتی درخواست سرم و چرایی نبود آن، سوال تکراری این روزهای مردم در داروخانه‌ها شده، بیمارانی که با تجویز پزشک برای دریافت سرم مراجعه می‌کنند اما دست خالی بر می‌گردند.

هم اکنون شیوع بیماری کرونا در پیک پنجم به حداکثر خود رسیده و سرایت و انتشار آن نسبت به سویه‌های اولیه به مراتب بیشتر شده است. همین امر تعداد بیماران بستری افزایش پیدا کرده و وضعیت سقز هم قرمز شده و به تبع آن دسترسی به تجهیزات، اقلام و داروهای مصرفی برای درمان بیماران دچار چالش شده است.

چند وقتی است که سقز در خصوص تأمین سرم‌های تزریقی مورد نیاز بیماران دچار مشکل شده و امکان خرید و تهیه این سرم‌ها در داروخانه‌های سطح شهر ممکن نیست و یا به سختی انجام می‌شود که این امر مشکلات زیادی را برای بیماران و خانواده‌ها در پی داشته است.

سردرگمی بیماران برای تهیه سرم

یک شهروند سقزی در این خصوص به خبرنگار هاولاتی گفت: چند روزی است که مادرم مریض شده و با توجه به وضعیت نامناسب حال عمومی او، پزشک معالج برای وی سرم را تجویز کرده اما در داروخانه گفتند سرم نداریم .

کمبود سرم در داروخانه‌های سطح شهر دغدغه و مشکلات زیادی را برای بیماران علی الخصوص بیماران کرونایی ایجاد کرده است وی بیان کرد: اما بنده بعد از مراجعه به حداقل چند داروخانه نتوانستم داروهای مورد نیاز وی را تهیه کنم و همه به من پیشنهاد کردند که به داروخانه بیمارستان‌ها مراجعه کنم و از لحاظ مسیر دور و حجم زیاد بیماران در بیمارستانها برامون مشکل ایجاد میکند.

دکتر بهرامی مدیر شبکه بهداشت و درمان در گفت‌وگو با خبرنگار هاولاتی ، ضمن اشاره به کمبود سراسری سرم در کشور اظهار داشت: کمبود سرم در کل کشور است و دلیل این موضوع نیز مصرف بالای سرم توسط بیماران کرونایی، گرمای شدید و نیز اشکال در تولید یکی از کارخانه‌های تولید سرم است.

وی ضمن اشاره به تامین سرم مورد نیاز بیماران کرونایی افزود : خوشبختانه تمامی مراکز درمانی و بستری موقت بیماران کرونایی به اندازه کافی سرم داشته و ما هیچ مشکلی برای تامین سرم ندارد و بیماران هیچ نگرانی در این مورد نداشته باشند کمااینکه وضعیت ما از شهرهای بزرگ بهتره

  • منبع خبر : هاولاتی