ایجاد سرعت گیر در مناطق مختلف شهری یکی از مهمترین و بهترین راه های کاهش میزان تصادفات در معابر شهری است ولی بحث استانداردسازی این سرعت گیر ها از احداث خود آنان مهمتر است. به گزارش هاولاتی در کنار مشکلات عدیده اجتماعی و اقتصادی امروز جامعه گاهی مردم شاهد مسائلی هستند که بیهوده بر درد […]

ایجاد سرعت گیر در مناطق مختلف شهری یکی از مهمترین و بهترین راه های کاهش میزان تصادفات در معابر شهری است ولی بحث استانداردسازی این سرعت گیر ها از احداث خود آنان مهمتر است.

به گزارش هاولاتی در کنار مشکلات عدیده اجتماعی و اقتصادی امروز جامعه گاهی مردم شاهد مسائلی هستند که بیهوده بر درد آنها می‌افزاید، شهروندان سقزی چند هفته ای است با پدیده نوظهور تعداد زیاد سرعت گیرهای خیابان‌ها روبرو هستند.

شهرستان سقز یکی از معدود شهرستانهایی است که بیشترین تعداد سرعت گیر یا به اصطلاح عامیانه “دست آنداز” را در دل خیابان‌ها،جای داده است , از این موضوع که بگذریم، امروزه بیش از تعداد بی شمار سرعت گیرها، اندازه و ارتفاع آنها بیش از هر چیزی منجر به رنجش و آزار مردم شده است.

در تازه‌ترین اقدام، شورای ترافیک سقز از ورودی سقز به بانه در هر لاین ۱۰ تا سرعت گیر نصب کرده است که عملاً تردد همه وسایل نقلیه را مختل کرده است.

در نصب بسیاری از این سرعت گیرها استانداردهای لازم رعایت نشده و همین امر موجب اختلال در تردد و آسیب به خودروهای آتش نشانی ، اختلال در امر امداد رسانی در هنگام ماموریت و نهایتاً به لکه‌هایی زشت بر قامت زیبا و تاریخی سقز شده است.

از مضرات این نوع سرعت گیرهای نصب شده در خیابان‌ها می‌توان به آسیب دیدن جلوبندی، سیستم ترمز و کلاچ خودرو و افزایش تصادفات جلو به عقب خودرو بر اثر ترمز ناگهانی اشاره کرد که اگر نگاهی به گرانی قطعات خودرو بیاندازیم، به راحتی حق را باید به شهروندان داد تا از این موضوع کلافه و عصبانی باشند.

یکی از شهروندان سقزی اظهار داشت: این سرعت گیرها آسیب جدی به خودروهای عبوری وارد می‌کنند و با توجه به شرایط کنونی و گرانی لوازم خودرو سبب ایجاد هزینه‌های سرسام آور و مشکلات بیشتر مردم خواهد شد.

وی افزود: اکنون با نصب این سرعت گیرهای بلوار بانه و بلوار پلیس راه سقز _ سنندج بدون توجه به استانداردهای مربوطه مانع عبور و مرور مردم شده است.

لذا انتظار داریم شورای ترافیک و شهرداری سقز نسبت به استانداردسازی این سرعت گیرها هرچه سریع‌تر اقدام نماید تا بیش از این شاهد مشکلات ناشی از این معضل نباشیم.

  • منبع خبر : هاولاتی