این روزها شورای شهر سقز روزهای پر خبری را می‌گذراند. آنچه از وقایع بر می آید وجود دودستگی و اختلافات بین اعضای این شورای شهر است. این اختلافات تا جایی پیش رفت که امروز دو عضو شورا بر سر گزینه انتخاب شده برای شهرداری سقز، به درگیری بین طرفین انجامید. خبر انتخاب شدن ارسطو گویلی […]

این روزها شورای شهر سقز روزهای پر خبری را می‌گذراند. آنچه از وقایع بر می آید وجود دودستگی و اختلافات

بین اعضای این شورای شهر است. این اختلافات تا جایی پیش رفت که امروز دو عضو شورا بر سر گزینه انتخاب شده برای شهرداری سقز، به درگیری بین طرفین انجامید.

خبر انتخاب شدن ارسطو گویلی شهردار متخب سقز از طرف ۴ نفر عضو شورا متاسفانه این خبر از همان دقایق اولیه موجی از اعتراض و بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشت ؟! دست به دست شدن خبر انتخاب ارسطو گویلی بیش از پیش، مردم صبور سقز را نسبت به شورای این شهر بدبین کرد.

اما اختلافات و تنش های اعضا شورای سقز از همان آغاز به کارشان، باعث شده تا شورای ششم سقز ادامه راه شورای پنجم رو یدک بکشند ، و به اعتراض مردم ختم می شود. اگر نمایندگان مردم در این پارلمان در مسیر خدمت رسانی ،خودشان را بدهکار مردم بدانند امروز می توانستیم  شاهد چالشها و اخبار ناخوشایند در برخی شوراها نباشیم.

در همان روز انتخاب شهردار ۵ گزینه ارسطو گویلی عضو سابق شورای شهر سنندج، بابک رستم پور شهردار سابق شهرهای بوکان و بانه، اکبر حیدری عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد،آراس قاسمی پور شهردار سابق چناره مریوان و جمیل یزدان پناه معاون حمل و نقل شهرداری سقز بعنوان گزینه های مطرح برای شهرداری سقز در صحن شورای شهر به ارائه برنامه های خود پرداخته بودند

اما اختلافات شدید بر موضوع بسیار مهم در انتخاب پر حاشیه و معنادار انتخاب شهردار سقز که با حضور خبرنگاران و ۱۴ ساعت برگزار شد که در آخر ارسطو گویلی با ۴ رای عضو شورا انتخاب شد که بعد از رای گیری با اعتراض ۳ نفر عضو شورا اختلاف شدید پیش آمد و دو نفر از اعضای شورا که همچنان معترض روند انتخاب بودند صورتجلسه انتخاب شهردار را با این توضیح که فرد منتخب از نظر آنها صلاحیت تصدی پست شهرداری را ندارد امضا کردند.

و امروز به گفته یک منبع آگاه به هاولاتی تعدادی از اعضا شورا به صورت مکتوب خواستار رؤیت مدارک شهردار منتخب شده‌اند که موضوع منجر به درگیری لفظی و در نهایت برخوردهای ناپسند بین دو تن از اعضا شده است.

و اما دربحث داشتن شرایط شهردار شدن برای شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر باید گزینه منتخب دارای ۵ سال مدیریت میانی باشد که ارسطو گویلی شورای منتخب ۴ عضو دیگر شورا باتوجه به اینکه مدرک دکتری برق دارد و این مدرک در لیست اعلامی از سوی وزارت کشور برای تصدی پست شهرداری نیست و باتوجه به اینکه ۴ سال سابقه در شورا معادل ۱ سال مدیریت است و هیچ سابقه بیمه تامین اجتماعی طبق استعلام صورت گرفته را ندارد

بسیاری از مردم این شهر، خسته از اختلافات اعضای شورای شهر سقز ، درد دل خود را با بغض در گلو و  حسرت عنوان می کنند و می گویند: برخی از اعضای شورای شهر از وعده‌های رنگارنگ دوران انتخابات فاصله گرفتند و حاضر نیستتند برای منافع عمومی شهر و عملی شدن آن ،اختلافات شخصی خود را کنار بگذارند و با اخبار ناخوشایند، باعث ناراحتی و آزردگی می شوند.

در این مجال قصد نگارنده از بیان مطالب فوق، اشاره به شورای اسلامی شهر سقز بعنوان یکی از پرحاشیه ترین شوراهای استان کردستان است که هر از چندگاهی اخباری از دعوا و درگیری در آن منتشر می شود. به قول مردم این شهر، هر دم از این شورا جنجالی می رسد و مردم بعنوان جامعه هدف در این کشمکش ها گم می شوند؟!

  • منبع خبر : هاولاتی