مراسم معارفه شهردار جدید سقز با حضور مدیرکل دفتر امور شهری شوراهای کردستان، امام جمعه شهر , نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار سقز اعضای شورای شهر عصر امروز در پردیس سینمای مهر سقز برگزار شد مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای کردستان روز پنجشنبه در مراسم تودیع شهردار سقز اظهار داشت: […]

مراسم معارفه شهردار جدید سقز با حضور مدیرکل دفتر امور شهری شوراهای کردستان، امام جمعه شهر , نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار سقز اعضای شورای شهر عصر امروز در پردیس سینمای مهر سقز برگزار شد

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای کردستان روز پنجشنبه در مراسم تودیع شهردار سقز اظهار داشت: مدیریت شهری با مطالعه جامع و کامل از راهکارهای نوین مدیریتی بهره ببرد و با استفاده از توان نیروی انسانی کارآمد در تلاش برای رفع مشکلات و خدمات رسانی بهتر به شهروندان باشد.

جمشید اسدی اساسی ترین و بنیادی ترین فعالیت و کار موجود برای برونرفت از مشکلات و توسعه اقتصادی، را جذب سرمایه گذار برشمرد و گفت: مهمترین کاربرد عملی مدیریت شهری سرمایه گذاری است بنابراین باید از ظرفیت های سرمایه گذاران در راستایی توسعه اقتصادی شهر نهایت استفاده را بکنیم.

اسدی با بیان اینکه ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار به شهرداری سقز اختصاص یافته است، افزود: علاوه بر بودجه های موجود برای ارتقا و توسعه ناوگان حمل و نقل شهری اعتبارات خوبی را اختصاص داده ایم.

راه ارتباطی شهری و روستایی سقز وضعیت نامناسبی دارد

بهزاد رحیمی روز پنجشنبه در مراسم تودیع شهرادر سقز اظهار داشت: شهرستان سقز باتوجه به اینکه در مسیر کریدور شمال جنوب قرار گرفته و تاکنون ۱۵۰ کیلومتر از ۳۳۰ کیلومتر آن به بهره برداری قرار گرفته است ولی هنوز اعتبارات اختصاص یافته به این پروژه ملی قطره چکانی و کم است و هنوز نتوانستیم جوابگوی مطالبات مردم در این حوزه باشیم.

وی با اشاره به اینکه جاده سقز – بوکان یکی از معضلات جدی حوزه راه استان کردستان است، افزود: این مسیر جز مطالبات مردم این منطقه است که در چند روز اخیر مناقصه آن برگزار شده و امید است در آینده پیمانکاران این پروژه مهم کار اجرایی را آغاز کنند.

وی سقز را کم برخوردارترین شهر استان از لحاظ راه روستایی دانست و گفت: یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای راه های شهری و روستایی جذب کردیم که از این میزان اعتبار ۹۰۰ میلیارد ریال آن به راه های روستایی شهرستان سقز اختصاص یافته است.

رحیمی به نحوه انتخاب شهردار سقز از سوی اعضای شورای اسلامی شهر سقز اشاره کرد و گفت: بنده بعنوان وکیل مردم هیچ دخالتی در انتخاب شهردار نداشتم و اعضای شورا با استقلال کاری و شایسته سالاری و رزومه کاری گویلی را بعنوان شهردار سقز انتخاب کردند.

اختلافات نیابتی، فردگرایی و گروه گرایی را دلیل اصلی مشکلات شورای شهر سقز

کامیل کریمیان روز پنجشنبه در مراسم تودیع شهردار سقز اظهار داشت: مجموعه شهردار باید ثبات مدیریت شهری را به شهر تاریخی و با تمدن سقز برگرداند چون جدا از بیشینه تاریخی و قدمت سقز، نیروهای انسانی قوی و ظرفیت های زیادی برای توسعه داریم.

وی با بیان اینکه در حوزه مدیریت شهری ضعیف عمل کردیم، افزود: شهرستان سقز با قرارگیری جغرافیایی در شاهراه منطقه قرار گرفته و باتوجه به خدمات ارزنده دولت (فرودگاه، بیمارستان شفا، تصفیه خانه، انتقال آب شرب، پردیس سینمایی و چندین پروژه دیگر عمرانی) ولی هنوز در مدیریت شهری نمره نگرفتیم.

وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری و توریستی سقز همچون بناهای تاریخی، رودخانه زیبایی سقز و مکان های گردشگری دیگر اشاره کرد و گفت: مدیریت شهری باید بخوبی از این ظرفیتهای گردشگری در راستایی توسعه سقز استفاده کند تا بتوانیم بیشترین توریست را جذب کنیم.

کریمیان، اختلافات نیابتی، فردگرایی و گروه گرایی را دلیل اصلی مشکلات شورای شهر برشمرد و تاکید کرد: شورا باید استقلال خود را حفظ کند و جلوی هر کسی را که در امور شورا و شهرداری دخالت می کند، بگیرد.

بدهی های مداوم و متغییر شهرداری سقز مشکلات زیادی را برای مدیریت شهری بوجود آورده است

رییس شورای اسلامی شهر سقز نیز در این مراسم به مشکلات پیش روی شهرداری سقز پرادخت و گفت: بدهی های مداوم و متغییر شهرداری سقز که شامل ۶۸۰ میلیارد ریال بدهی به بانک شهر و ۲۸۰ میلیارد ریال به سازمان تامین اجتماعی مشکلات زیادی را برای مدیریت شهری بوجود آورده است.

کیوان بهرامی به بخشی از مکشلات شهرادری سقز اشاره کرد و افزود: وضعیت آشفته ناوگان حمل و نقل، وسایل نقلیه فرسوده برای خدمات رسانی بهتر، وضعیت نامناسب آتش نشانی و نبود نرده بان برای آتش نشانان، نبود امکانات مدرن در کشتارگاه، نبود نیروی انسانی و ابزار کار در بخش تنظیف و بدهی های معوقه نیروهای شهرداری بخشی از مشکلات پیش روی شهرادری سقز است.

وی از شهردار جدید سقز خواست تا به اصلاح و قانون مندی و قانون گرایی، استفاده از نیروهای کارآمد در بدنه شهرداری، پرداخت بدهی های شهرداری، پرداخت حقوق های معوقه کارکنان شهرداری، تبدیل وضعیت کارکنان پیمانی و سازمانی، تاسیس میدان میوه و تره ‌بار سقز، تاسیس ایستگاه آتش نشانی محله کوهدشت، بروز رسانی تجهیزات و امکانات شهرداری سقز و بهبود وضعیت حاشیه شهر را در اولویت های خود قرار دهد

شهرداری بیش از ۳۰۰ وظیفه دارد

شهردار سقز نیز در این مراسم با اشاره به اینکه شهرداری و شهردار بیش از ۳۰۰ وظیفه دارد، گفت: اعتبار اختصاص یافته به ازای هر شهروند باتوجه به بودجه تعیین شده شهرداری در سقز ۷ میلیون و ۳۸۰ هزار ریال است که نسبت به شهرهای مختلف کردستان و استان های دیگر بسیار کمتر است.

ارسطو گویلی با بیان اینکه رقابت میان شهرها بیشتر از قبل قوت گرفته است، افزود: شهر ها یک حوزه عملکرد محدودی دارند و خود نهاد شهرداری برای خود توسعه و رونق ایجاد می کند بنابراین باید از مزیت های این امر استفاده کنیم تا توسعه و رونق اقتصادی شهر سقز را به وجود آوریم.

وی به مشکلات پیش روی شهرداری سقز اشاره کرد و گفت: شهرداری سقز با بدهی‌های کلان مورد چالش جدی قرار گرفته است که علاوه بر رایزنی با بانک شهر و تامین اجتماعی برای تهاتر و پرادخت بدهی ها، از حوزه های مختلف شهرداری و پتانسیل های موجود به نحوه احسن استفاده می کنیم.

در پایان آیین معارفه ارسطو گویلی عضو دوره پنجم شورای اسلامی شهر سنندج از سوی اعضای شورای شهر سقز به عنوان سی و چهارمین شهردار سقز معرفی شد و روز پنجشنبه با دریافت حکم استاندار کردستان فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

همچنان در آیین معارفه شهردار سقز با لوح های جداگانه ای از زحمات رشید میرحسامی، شهردار قبلی و ایرج گیلاسی، سرپرست پیشین، در پردیس سینمایی مهر تقدیر شد.

اما طبق روال آیین افتتاحیه ها در سقز ، این افتتاحیه نیز بی حاشیه نبود.

حضور ۴ نفر عضو موافق ارسطو گویلی که از همان ابتدای مراسم در صف اول مراسم بودند و عدم حضور یک عضو دیگر شورا در جلسه و تاخیر ۲ عضو دیگر مخالف انتخاب گویلی بعنوان شهردار سقز که در دقایق پایانی و در آخر سالن در مراسم حضور پیدا کردند.

حضور چند نفر از اعضای دوره پنجم شورای شهر در جلسه معارفه از حواشی های دیگر این جلسه بود

 

  • منبع خبر : هاولاتی