حدود ۳ ماه از کمبود واکسن‌های شیرخواران و اطفال در خانه‌های بهداشت سقز می‌گذرد و این موضوع همچنان یکی از چالش‌های مهم بخش سلامت استان و شهرستان سقز به شمار می‌رود. مادر و پدرانی که به مراکز بهداشت سطح شهر سقز برای واکسیناسیون شیرخواران تازه متولد خود مراجعه کرده اند اما مراکز بهداشت با مشکل […]

حدود ۳ ماه از کمبود واکسن‌های شیرخواران و اطفال در خانه‌های بهداشت سقز می‌گذرد و این موضوع همچنان یکی از چالش‌های مهم بخش سلامت استان و شهرستان سقز به شمار می‌رود.

مادر و پدرانی که به مراکز بهداشت سطح شهر سقز برای واکسیناسیون شیرخواران تازه متولد خود مراجعه کرده اند اما مراکز بهداشت با مشکل کمبود واکسن نوزادان مواجه هستند.

به گزارش هاولاتی ، در حال حاضر مراکز بهداشت سقز با مشکل کمبود واکسن پنج گانه (پنتاوالان ) مواجه هستند و البته برای تامین دیگر واکسن های ایمنی شیرخواران مشکلی ندارند.

در گفتگو خبرنگار هاولاتی با رئیس شبکه بهداشت و درمان سقز بیان کرد : تنها واکسنی که چند مدتی است که در تامین آن با مشکل مواجه هستیم واکسنی با عنوان واکسن ایمنی پنج گانه ( پنتاوالان ) است که در ۲، ۴، ٦ ماهگی تزریق می شود و مشکل کمبود آن نیز به شهرستان بر نمی گردد و این مشکل کشوری است.

دکتر خسرو پور افزود: ما نیز به عنوان مسئول دوست داشتیم که واکسیناسیون شیرخواران و اطفال در زمان مقرر خود انجام شود اما مشکل سراسریه و هر بار واکسن توزیع میشه به اندازەی نیازمان نیست و به ترتیب اولویت تزریق می کنیم اما اگر کمی با تاخیر نیز واکسیناسیون انجام شود، مشکلی برای کودکان به وجود نخواهد آمد.

وی ادامه داد: بر اساس قولی که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی داده اند، قرار است هفته آینده این مشکل برطرف شود و به محض دریافت واکسن ما برنامه ریزی کرده و در تمامی خانه های بهداشت توزیع خواهد می شود و خانواده می‌توانند برای انجام واکسیناسیون فرزندان خود به خانه‌های بهداشت سقز مراجعه کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان سقز بیان کرد: به والدین نیز این اطمینان را می دهیم که عقب افتادن واکسیناسیون نوزادان به هیچ عنوان مشکلی برای ایمنی کودکان ایجاد نمی کند هر چند که باید واکسیناسیون در موقع مقرر انجام شود و تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا این مشکل را برطرف کنیم.

  • منبع خبر : هاولاتی