به گزارش هاولاتی برف و بخبندان هر ساله معضلات زیادی را به شهر و شهروندان و بالطبع نهادهای شهری وارد می‌کند از مهمترین حوادث روزهای برفی سُر  خوردن، شکستگی، سقوط و تصادف هنگام رانندگی است. به هنگام زمین خوردن ممکن است هر نقطه ای از بدن دچار آسیب شود اما شایع ترین آسیب به بافتهای […]

به گزارش هاولاتی برف و بخبندان هر ساله معضلات زیادی را به شهر و شهروندان و بالطبع نهادهای شهری وارد می‌کند

از مهمترین حوادث روزهای برفی سُر  خوردن، شکستگی، سقوط و تصادف هنگام رانندگی است. به هنگام زمین خوردن ممکن است هر نقطه ای از بدن دچار آسیب شود اما شایع ترین آسیب به بافتهای نرم بدن است که شامل پیچ خوردن، کوفتگی و کوبیدگی است و گاهی هم متاسفانه ضربه ها چنان محکم است که باعث شکستگی در اندام می گردد.

 ٨۶ نفر بر اثر تروما ناشی از سرخوردگی به بیمارستان شفا سقز اعزام شدند

مدیر داخلی بیمارستان شفا سقز در این رابطه به #هاولاتی گفت: از ۲۶ دی ماه تا دیروز آخر وقت ٨۶ نفر بر اثر تروما ناشی از سقوط و سُرخوردگی به بیمارستان شفا اعزام شدند و از خدمات درمانی بهره مند شدند لازم به ذکر است که بیشترین آمار مربوط به طیف سنّی میانسال به بالا بوده و اکثرا الان در بیمارستان بستری هستند که بیشترین جراحی مربوط به شکستگی دست و پا بوده و شکستگی حاد لگن در بین آنها نیست .

بهزادی از انجام ۱۷ مورد انتقال مادر باردار توسط هلال احمر ، هیئت افرود و اورژانس سقز به بیمارستان شفا طی بازه زمانی خبر داد و افزود: براساس گزارشها حال تمامی این مادران مساعد است.

وی همچنین گفت : در این مدت ۱۱ مورد ترومای ناشی از تصادف نیز وجود داشته است.

توصیه ما به شما در روزهای برفی

توصیه اول ما به شما بخصوص گروه های پر خطر آن است که در روزهای برفی تا حد امکان از خانه خارج نشوید.

درچنین شرایطی به هنگام راه رفتن در برف هم قدم‌های کوچک بردارید و هرگز روی برف ندوید و آهسته حرکت کنید. برای تردد بهتر است از کنار دیوار حرکت کنید.

بهتر است هنگام سرخوردن خود را رها نکنید و سعی کنید خود را روی پهلو یا شانه‌ها بیندازید و روی مچ دست نیفتید.

حتما کفش مناسب بپوشید. کفش باید حتما عاج داشته باشد تا مانع سر خوردن شود. کفش های صافی که کفه لیز دارند، خطر افتادن را دو چندان می نمایند.

برف روی پلکان‌ها یا پل‌های روی جوی آب و همچنین پل‌های عابر پیاده باعث لغزنده شدن سطح آن می‌شود، پس لازم است که با احتیاط کامل و با کمک گرفتن از دستگیره‌های کناری از روی آنها عبور کنید.

سطح یخ زده دریاچه های مصنوعی و حوض منازل محل عبور ناامنی است، پس هرگز از روی آنها عبور نکنید.

  • نویسنده : عادل معروف زاده
  • منبع خبر : هاولاتی