برگزاری هفدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز در اسفندماه دبیر هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز گفت: رسانه ها بعنوان ظرفیت مناسب در انعکاس این رویداد فرهنگی ارزشمند نقش مهمی دارند و از ظرفیت رسانه ها در برگزاری هر چه باشکوه‌تر این جشنواره استقبال می کنیم. فریدون حامدی روز شنبه در نشست هم اندیشی با […]

برگزاری هفدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز در اسفندماه

دبیر هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز گفت: رسانه ها بعنوان ظرفیت مناسب در انعکاس این رویداد فرهنگی ارزشمند نقش مهمی دارند و از ظرفیت رسانه ها در برگزاری هر چه باشکوه‌تر این جشنواره استقبال می کنیم.

فریدون حامدی روز شنبه در نشست هم اندیشی با جمعی از خبرنگاران اظهار داشت: برگزاری جشنواره تئاتر کُردی سقز باعث پویایی و نشاط اجتماعی می شود لذا همکاری و تعامل هنرمندان، مسوولان و خبرنگاران می تواند بر برگزاری هر چه باشکوه تر این جشنواره کمک کند.

وی با اشاره به اینکه آثاری از هنرمندان خارج از کشور و داخل کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است، افزود: در فراخوان این جشنواره بیشترین استقبال از خارج از کشور بوده است.

این هنرمند نامی سقز اضافه کرد: ۲۱ اثر از کشورهای سوریه، ترکیه و اقلیم کردستان عراق به دبیرخانه ارسال شده است و ۱۸ اثر هم از استان های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه ارسال شده است.

حامدی یادآور شد: اثرهای خارجی امسال وارد رقابت با سایر آثار می شوند و بر خلاف جشنواره های قبل امسال بخش ویژه برای اثار خارج از کشور نداریم.

دبیر هفدهمین دوره جشنواره تئاتر کُردی سقز بر اهمیت نقد و بررسی آثار بصورت دقیق و کارشناسی شده تاکید کرد و گفت: هر یک از نمایش های شرکت کننده در جشنواره برای رفاه بیشتر علاقمندان به تئاتر، ۲ بار اجرا می شوند.

وی به ضرورت قرارگیری جشنواره تئاتر کُردی سقز در تقویم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تامین بودجه مشخص اشاره کرد و گفت: باید مسووولان، هنرمندان و رسانه ها برای این امر ضروری تلاش کنند تا این جشنواره در هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ ثبت شود.

حامدی افزود: در کنار برگزاری این جشنواره، جشنواره عکاسی را برگزار می کنیم تا عکاسان حرفه ای که از نمایش ها عکس تهیه می کنند، آثار این هنرمندان هم در جریان برگزاری جشنواره تئاتر بصورت مجازی در سالن های نمایش به نمایش گذاشته شود.

ساخت تندیس اختصاصی برای این جشنواره، تعیین بودجه مناسب در وزارت فرهنگ برای این رویداد فرهنگی، تعامل و همدلی هنرمندان برای برگزاری هرچه باشکوه تر این جشنواره، مدیریت زمان اجراها، توجه به فراهم کردن زیرساخت های این رویداد و معرفی سقز بعنوان شهر خلاق تئاتر از سوی خبرنگاران مطرح شد.

هفدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز در نیمه دوم اسفند ماه امسال در شهرستان سقز برگزار می شود.