مدیرشبکه بهداشت و درمان سقز بیان داشت : ر اقدامی خداپسندانه و نوع دوستانه مبلغ سه میلیارد ریال توسط جناب آقای دکتر محمد نوازی متخصص پاتولوژی و از پزشکان شریف و خیر سقزی به بیمارستان امام خمینی شهرستان سقز اهدا گردید. دکتر پروین خسروپور: با استفاده از مبلغ اهدا شده توسط ایشان یک دستگاه دیالیز […]

مدیرشبکه بهداشت و درمان سقز بیان داشت : ر اقدامی خداپسندانه و نوع دوستانه مبلغ سه میلیارد ریال توسط جناب آقای دکتر محمد نوازی متخصص پاتولوژی و از پزشکان شریف و خیر سقزی به بیمارستان امام خمینی شهرستان سقز اهدا گردید.

دکتر پروین خسروپور: با استفاده از مبلغ اهدا شده توسط ایشان یک دستگاه دیالیز به ارزش یک میلیارد و هفتصد میلیون ریال خریداری و به بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی سقز اهدا شد.

همچنین مبلغ یک میلیارد و سیصد میلیون ریال از این مبلغ اهدایی برای تجهیز و راه اندازی بخش ویژه کرونا این بیمارستان هزینه گردید.
با این عمل خدا پسندانه ظرفیت بخش دیالیز بیمارستان امام به بیست و یک تخت دیالیز افزایش پیدا کرده و روزانه امکان ارائه خدمت دیالیز به ۳ نفر فراهم شده است که در طول ماه نیز می توان ۶۵ نوبت عمل دیالیز اضافی را برای بیماران نیازمند انجام داد.

مسئول بخش همو دیالیز بیمارستان امام خمینی با ابراز تشکر و سپاس از این عمل بسیار ارزشمند اظهار داشتند با توجه به افزایش بیماران نیازمند دیالیز و با توجه به میزان عمر مفید دستگاه های دیالیز و لزوم جایگزینی آنها، امیدوار هستیم خیرین و نیکوکاران شهرستان کمک به بخش دیالیز و تهیه امکانات و تجهیزات برای این بخش حیاتی را مد نظر داشته و از این بزرگواران درخواست کمک داریم.

عیسی امانی در ادامه گفتگو با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان سقز می گوید “هر نوبت دیالیز یک میلیون تومان برای بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی هزینه داشته و البته انجام این عمل برای بیماران رایگان بوده و هیچ هزینه ای از ایشان دریافت نمی شود.”

این مسئول ادامه داد که ” همودیالیز بیمارستان امام ظرفیت انجام ۱۳۰۰ نوبت دیالیز در ماه را داشته و این بخش در طول شبانه روز، در سه نوبت این خدمات را به بیماران ارائه می کند.”

محمدرحیم عبدالهی، مدیر داخلی بیمارستان نیز به روابط عمومی می گوید ” انجام عمل دیالیز تبعات و مشکلات فوق العاده ای را برای فرد بیمار به همرا داشته و بیمار نیازمند دیالیز به طور معمول می بایست یک روز درمیان برای انجام دیالیز که چندین ساعت طول می کشد به بیمارستان مراجعه کند که این مسئله تقریبا زندگی عادی و خانواده این فرد تحت تاثیر قرار خواهد داد”. ایشان در ادامه با تاکید بر توجه به توصیه های پزشکی و لزوم پیشگیری از رفتارهای غذایی و دارویی نامناسب افزودند:” عادات نامناسب غذایی مانند مصرف بی رویه نمک، خود درمانی و بکاربردن درمانهای نامناسب و عدم پیگیری بموقع بیماری ها و مشکلات سلامتی، منجر به فراهم شدن زمینه بروز بیماری های کلیوی شده و در نهایت فرد را نیازمند دیالیز و پیوند کلیه خواهد کرد.”