مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان کردستان کوهسار رسولی تبار روز یکشنبه در نشست با جمعی از خبرنگاران و مدیران رسانه های اجتماعی افزود: طرح بهارستان ویژه روستاهاست که در قالب آن، روشنایی معابر، شبکه برق و تجهیزات شبکه بهسازی و تقویت می شود و تا بهمن ماه سال جاری این طرح در ۱۷۱ […]

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان کردستان کوهسار رسولی تبار روز یکشنبه در نشست با جمعی از خبرنگاران و مدیران رسانه های اجتماعی افزود: طرح بهارستان ویژه روستاهاست که در قالب آن، روشنایی معابر، شبکه برق و تجهیزات شبکه بهسازی و تقویت می شود و تا بهمن ماه سال جاری این طرح در ۱۷۱ روستای استان اجرایی شده است.

رسولی تبار با بیان اینکه، شرکت توزیع برق کردستان در حوزه تبدیل سیم های مسی به کابل خودنگهدار در سال های اخیر موفق عمل کرده و ۳۵۰۰ کیلومتر تبدیل به کابل خودنگهدار شده است ، افزود: رتبه استان از ۳۹ به ۱۷ و با تلاش شبانه روزی در این حوزه به ۱۵ تا ۱۲ ارتقا خواهد یافت.

وی ادامه داد: ایجاد ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی به همت دولت و بخش خصوصی برای کاهش خاموشی ها در تابستان از دیگر برنامه های کلان شرکت است.

وی با اشاره به گلایه مشترکان مبنی بر خاموشی ها، افزود: در برخی مواقع به دلیل افزایش مصرف برق، چاره ای جز خاموشی ها نداریم و ادامه داد: نقش کلیدی و اساسی خبرنگاران در آگاهی بخشی به ویژه در زمان های بحران و اوج مصرف در راستای بهینه کردن مصرف بسیار ارزنده بوده است.

وی با بیان اینکه شرکت توزیع برق ۲۵۰ خدمت به مشترکان ارائه می دهد ادامه داد:۱۱۶ خدمت به صورت غیرحضوری قابل دریافت است که امیدواریم با فرهنگ سازی مشترکان بیشتر از این خدمات استفاده کنند.

وی با عنوان اینکه از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ افزایش تعرفه برق مشترکان خانگی اعمال شده است افزود: این اقدامات در راستای بهینه و مدیریت کردن مصرف بوده است. وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به تلاش سیم بانان، تلاش نیروهای این حوزه را ستود.

رسولی تبار همچنین بیشترین کشف دستگاه ماینر در شهرهای کردستان را مربوط به مریوان، بانه و قروه دانست.

وی یادآور شد: استان کردستان دارای ۷۱۳ هزار مشترک و طول شبکه برق آن ۱۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر است که در قالب ۱۴ هزار و ۶۰۰ پست به شهرهای استان و یک هزار و ۷۰۶ روستا، برق رسانی می کند.

عبدالله ابراهیمی مدیر شرکت توزیع برق شهرستان سقز هم اظهار داشت: طرح بهارستان تاکنون در روستاهای دولت قلعه، بوبکتان، میرده، مرخز، جنیان و چاپان اجرا شده است