رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان گفت: #سقز و مریوان در میان ۲۳ شهر پر تصادف کشور قرار دارند و مریوان با افزایش ۶۰۰ درصدی تصادفات درون شهری در ۱۱ ماهه گذشته از ابتدای امسال در مقایسه با سال گذشته در رده دوم کشور قرار گرفته است. 🔸سرهنگ برزو مرادی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران […]

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان گفت: #سقز و مریوان در میان ۲۳ شهر پر تصادف کشور قرار دارند و مریوان با افزایش ۶۰۰ درصدی تصادفات درون شهری در ۱۱ ماهه گذشته از ابتدای امسال در مقایسه با سال گذشته در رده دوم کشور قرار گرفته است.

🔸سرهنگ برزو مرادی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: میزان تصادفات درون شهری شهرستان سقز هم در این مدت ۴۰۰ درصد افزایش یافته است.

🔸وی اضافه کرد: تنها راه ممکن در کوتاه مدت برای کاهش تصادفات نصب سرعت‌کاه است که شورای ترافیک در این زمینه با ما همراهی نمی‌کند.

🔸سرهنگ مرادی ادامه داد: اما راه حل اصلی اسقاط خودروهای فرسوده و در اختیار گذاشتن خودروهایی با استاندارد لازم است که در کوتاه مدت عملی نیست.

🔸وی تاکید کرد: کاهش ۵۳ درصدی تصادفات در خوزستان با بهره‌گیری از سرعتکاه بوده است.

🔸سرهنگ مرادی با بیان اینکه اولویت پلیس راهور کردستان کاهش تصادفات، انضباط ترافیکی و هوشمندسازی است اضافه کرد: مهمترین علت تصادفات فوتی عدم توجه به جلو و بعد از آن عدم رعایت حق تقدم است.

🔸وی یادآور شد: در سال جاری تصادفات جرحی درون شهری یک درصد، خسارتی ۴۴ درصد و فوتی هشت درصد افزایش داشته است.

🔸 رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان با بیان اینکه ۶۵ درصد تصادفات فوتی مربوط به عابر پیاده است افزود: ۳۵ درصد تصادفات جرحی و ۲۹ درصد هم تصادفات خسارتی بوده است.

🔸وی گفت: طبق قانون دولت موظف است سازوکار لازم برای کاهش سالانه ۱۰ درصد از تصادفات جرحی را انجام دهد.

🔸سرهنگ مرادی اظهار داشت: برای اینکه سالن مانیتورینگ و سامانه هوشمند شود نیاز به هزینه‌ بالایی است.

  • منبع خبر : ایرنا