معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر کردستان گفت: پیرمرد ۵۵ ساله بعد از ۶ ساعت تلاش توسط دو تیم امداد و نجات کوهستان استان کردستان از ارتفاعات روبروی روستای گوگجه سقز یافت. به گزارش هاولاتی به نقل از روابط عمومی، مهدی خوش قدم افزود: با اعلام به واحد عملیاتی ۱۱۲ جمعیت هلال احمر کردستان […]

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر کردستان گفت: پیرمرد ۵۵ ساله بعد از ۶ ساعت تلاش توسط دو تیم امداد و نجات کوهستان استان کردستان از ارتفاعات روبروی روستای گوگجه سقز یافت.

به گزارش هاولاتی به نقل از روابط عمومی، مهدی خوش قدم افزود: با اعلام به واحد عملیاتی ۱۱۲ جمعیت هلال احمر کردستان در ساعت ۱۴:۲۸ دقیقه دوم اردیبهشت ماه سال جاری، دو تیم عملیاتی کوهستان و دو دستگاه آمبولانس به ارتفاعات روبروی روستای گوگجه اعزام شده و مصدوم ۵۵ ساله را نجات دادند.

مهدی خوش قدم بیان داشت: این حادثه در کیلومتر ۹۵ محور سقز به مریوان “روستای گوگجه ” ساعت ۱۴:۰۵ دقیقه، به دلیل سقوط کوهنورد از کوه به وقوع پیوست که پس از وقوع این حادثه نجاتگران پایگاه امداد و نجات پایگاه گردنه صاحب شهرستان سقز به محل حادثه اعزام شدند و عملیات امدادی ساعت ۱۸:۰۵ دقیقه آغاز گردید.

وی خاطر نشان ساخت: مصدوم ۵۵ ساله توسط نجاتگران هلال احمر رها سازی شده که بعلت سقوط از ارتفاع دچار شکستگی لگن و مچ پای چپ شده بود که نجاتگران در محل بوسیله تجهیزات تخصصی تا ارتفاع ۲۹۵۰ متری پیاده اقدام به انتقال مصدوم نموده و به مراکز درمانی شفا شهرستان سقز انتقال یافت.

شایان به ذکر است عملیات نجات کوهنورد ۵۵ ساله ساعت ۰۰:۵۰ دقیقه روز سوم اردیبهشت ماه سال جاری به پایان رسید.