بازدید دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سقز و مدیر امور منابع آب سقز از سد چراغ ویس و روستاهای بالادست سد(،قره چر، قبغلوجه و پیرعمران) بمنظور بررسی وضعیت تراز مخزن و ورود پساب های حیوانی و انسانی به این سد. در این بازدید که مدیر امور منابع آب و کارشناسان فنی و حقوقی این امور […]

بازدید دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سقز و مدیر امور منابع آب سقز از سد چراغ ویس و روستاهای بالادست سد(،قره چر، قبغلوجه و پیرعمران) بمنظور بررسی وضعیت تراز مخزن و ورود پساب های حیوانی و انسانی به این سد.

در این بازدید که مدیر امور منابع آب و کارشناسان فنی و حقوقی این امور و نمایندگان مرکز بهداشت آقای رضاپور را همراهی می کردند، وضعیت فضولات حیوانی رهاشده در حاشیه روستاهای مذکور بررسی و پیشنهاداتی در جهت جمع آوری و جلوگیری از ورود این آلاینده ها به مخزن سد داده شد.
گفتنی است سد چراغ ویس با حجم مخزن ۸۵ میلیون مترمکعب با اهداف تامین آب شرب بلندمدت سقز ، کشاورزی و صنعت احداث گردیده و در حال حاضر با حجم ذخیره ۵۲ میلیون مترمکعب مکعب آبگیری و جهت تامین آب شرب سقز مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

در حال حاضر شرکتی در روستای قره چر کارگاه تولید کود آلی از فضولات حیوانی(ورمی کمپوست) راه اندازی نموده که در صورت حمایت و همچنین همراهی کشاورزان و دامداران می تواند، نسبت به جمع آوری کامل فضولات حیوانی روستاهای مذکور اقدام و از ورود این فضولات به مخزن سد جلوگیری بعمل آید.

  • منبع خبر : هاولاتی