فرماندار سقز با اشاره به مصوبات آخرین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که با حضور مسئولان استانی در فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: در اولین گام، ۵۰ نفر از معتادان متجاهر جمع آوری شد که بر اساس غربالگری، معتادان شهر سقز در کمپ های این شهرستان، پذیرش می شوند. جعفر توان افزود: معتادان […]

فرماندار سقز با اشاره به مصوبات آخرین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که با حضور مسئولان استانی در فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: در اولین گام، ۵۰ نفر از معتادان متجاهر جمع آوری شد که بر اساس غربالگری، معتادان شهر سقز در کمپ های این شهرستان، پذیرش می شوند.

جعفر توان افزود: معتادان متجاهر زن به کمپ ترک اعتیاد ویژه خارج از شهرستان منتقل و معتادان سایر شهرها هم به زادگاه خویش، انتقال داده می شوند.

توان با عنوان اینکه، اجتماعی نمودن مبارزه با مواد مخدر، باید به یک شعار عملیاتی تبدیل شود از دستگاه های اجرایی و انتظامی مرتبط و شهروندان خواست تا در وهله اول چون یک بیمار به معتاد نگاه و برای بازگشت آن به خانواده تلاش کنند.

جعفر توان همچنین با اشاره به مسئولیت پذیری اجتماعی در برابر صیانت از معتادان بهبود یافته، بر پیگیری و زمینه سازی بهزیستی و سایر ادارات جهت اشتغال به کار این افراد تاکید و تصریح نمود: بهزیستی و خانواده آنان باید تا پاک شدن کامل معتادان، صبوری پیشه کنند و از این روند خسته نشوند.

وی با عنوان اینکه نجات دادت یک نفر چون نجات دادن جامعه است از انجمن های مردم نهاد، فعالان اجتماعی و مسئولان کمپ های ترک اعتیاد خواست تا بیش از گذشته، با ارائه طرحهای راهبردی و عملیاتی، شهرستان سقز را در راستای پیشگیری و مبارزه با اعتیاد و نجات معتادان از دام بلای خانمانسوز یاری دهند.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان سقز با بیان اینکه، اعتیاد زمینه بروز بسیاری از کجروی های اجتماعی است، تصریح نمود: همچنین بر اساس آمار بیش از ۷۰ درصد از سرقت های خرد توسط افراد معتاد انجام می شود.

وی تصریح نمود: در کنار جمع آوری و سازماندهی معتادان، در راستای مبارزه با مواد فروشان و نا امن کنندگان جامعه از هیچ کوششی دریغ نخواهد شد.