سرپرست حفاظت محیط زیست کردستان گفت: پیش بینی می‌شود هوای استان فردا (چهارشنبه) در شرایط بسیار ناسالم قرار گیرد. خیرالله مرادی شامگاه سه شنبه در جلسه کمیته اضطرار بررسی آلودگی هوای استان، اظهار داشت: با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان و صدور هشدار سطح نارنجی مبنی بر ورود  توده گرد و غبار […]

سرپرست حفاظت محیط زیست کردستان گفت: پیش بینی می‌شود هوای استان فردا (چهارشنبه) در شرایط بسیار ناسالم قرار گیرد.

خیرالله مرادی شامگاه سه شنبه در جلسه کمیته اضطرار بررسی آلودگی هوای استان، اظهار داشت: با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان و صدور هشدار سطح نارنجی مبنی بر ورود  توده گرد و غبار به استان، این جلسه تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: با استناد به بررسی های انجام شده  و نتایج حاصل از ایستگاه های سنجش آلودگی هوا و پیش بینی می شود شرایط  هوای استان در روز چهارشنبه در وضعیت بسیار ناسالم قرار گیرد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان یادآور شد: ممنوعیت همه فعالیت های ورزشی در روز چهار شنبه اول تیرماه، خودداری از ترددهای غیر ضروری در فضای باز و استفاده از ماسک مناسب در صورت تردد های ضروری از مهمترین توصیه های بهداشتی این کمیته به شهروندان است.

اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان در شهرستان های سقز، بانه، مریوان قروه و سنندج دستگاه سنجش آلودگی و کنترل کیفیت شاخص هوا نصب کرده است ولی در دیگر شهرهای استان بر اساس دید افقی کارشناسان این اداره کل وضعیت را رصد و به مرکز اعلام می کنند تا آنها در اسرع وقت نتیجه را به اطلاع عموم مردم برسانند.

  • منبع خبر : ایرنا