با توجه به افزایش موارد مبتلا به سویه های جدید ویروس کرونا در کشور و نیز در سقز، برای مقابله موثر، بهترین راه دریافت یادآور واکسن COVID -19 است که در این رابطه ۱۱۳ مرکز واکسیناسیون در سطح شهرستان  فعال شد. دکتر پروین خسروپور ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به افزایش موارد ابتلای جدید و […]

با توجه به افزایش موارد مبتلا به سویه های جدید ویروس کرونا در کشور و نیز در سقز، برای مقابله موثر، بهترین راه دریافت یادآور واکسن COVID -19 است که در این رابطه ۱۱۳ مرکز واکسیناسیون در سطح شهرستان  فعال شد.

دکتر پروین خسروپور ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به افزایش موارد ابتلای جدید و نیز بستری در مراکز درمانی، احتمال بروز موج جدید کرونا در سقز وجود داشته و برای پیشگیری و مقابله موثر، دریافت دوز یادآور واکسن کرونا و تکمیل پروسه آن از مهمترین و بهترین راهکارهاست.

وی گفت: بررسی موارد جدید ابتلا بیانگر این وضعیت است که ویروس در حال گردش در جامعه بوده چرا که این افراد از طیف وسیعی از مشاغل و محیط های کاری هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سقز با بیان اینکه، الحمدلله در سقز وضعیت تزریق واکسن COVID-19 در روزهای اخیر رشد قابل ملاحظه ای داشته است، اضافه نمود: برای این مهم، لازم است از همشهریان عزیز و خونگرمم که همواره در کنار سربازان و فرزندان خود در حوزه سلامت بوده و در جبهه مبارزه بی امان با ویروس کرونا نقشی بی بدیل داشته و موجب ارتقای شاخص واکسیناسیون شده اند، قدردانی کنم.

دکتر خسروپور با بیان اینکه، در پاسخ به این استقبال، مرکز تجمیعی واکسیناسیون شهدا همه روزه صبح و عصر حتی در روزهای تعطیل آماده ارائه خدمات واکسیناسیون به مردم عزیز است، ابراز داشت: جمعا ۱۱۳ مرکز واکسیناسیون در شهرستان سقز شامل تجمیعی واکسیناسیون شهدا، هفت مرکز شهری، سه مرکز شهری- روستایی، ۱۲ مرکز روستایی و ۹۰ خانه بهداشت آماده ارائه خدمات واکسیانسیون به همشهریان عزیز هستند که به جز مرکز شهدا، مابقی فقط در روزهای غیرتعطیل و در زمان اداری خدمت ارائه می دهند.

وی از بسیج کلیه امکانات، نیروها، مراکز و تجهیزات حوزه سلامت سقز برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد و گفت: با یاری خداوند متعال و با همکاری، همدلی و یکرنگی همگان، این موج جدید کرونا هم کنترل و همه با هم کرونا را شکست می دهیم.

دکتر پروین خسروپور ضمن توصیه به رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا، گفت: دریافت یادآور واکسن کرونا، استفاده از ماسک در مکان های پرازدحام، شستشوی منظم دست، ضد عفونی سطوح، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از تردد و رفت و آمدهای غیرضروری از مهمترین راهکارهای مقابله ای با ویروس کرونا است.

وی با تاکید بر اینکه، تزریق یک نوبت یادآور به کلیه افراد بالای ۱۸ سال که حداقل شش ماه از تزریق نوبت قبلی واکسن آنها گذشته است توصیه می گردد، افزود: افرادی که هنوز نوبت اول و دوم را تزریق نکرده اند همچنان در اولویت قرار داشته و در خصوص گروه های سنی ۱۸-۱۲ سال، دریافت نوبت سوم در افرادی با بیماری های زمینه ای و نقایص سیستم ایمنی توصیه می گردد.

  • منبع خبر : هاولاتی