مدیریت اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث سقز با اعزام تیم نیروهای پایگاه بین جاده ای ایرانخواه، ضمن ارائه خدمات فوریتی پزشکی، مرد ۳۴  ساله مارگزیده از اهالی روستای باشماق را به بیمارستان امام خمینی(ره) منتقل نمود. به گزارش هاولاتی محمد عزیز اویسی ضمن اعلام این خبر به هاولاتی ، گفت: طی تماس با مرکز فوریت های […]

 

مدیریت اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث سقز با اعزام تیم نیروهای پایگاه بین جاده ای ایرانخواه، ضمن ارائه خدمات فوریتی پزشکی، مرد ۳۴  ساله مارگزیده از اهالی روستای باشماق را به بیمارستان امام خمینی(ره) منتقل نمود.

به گزارش هاولاتی محمد عزیز اویسی ضمن اعلام این خبر به هاولاتی ، گفت: طی تماس با مرکز فوریت های پزشکی مبنی بر مارگزیدگی مردی در ارتفاعات روستای باشماق، بلافاصله تیم تکنسین های پایگاه بین جاده ای ایرانخواه به محل اعزام شد.

وی اضافه کرد: مرد ۳۴ ساله ای که جهت انجام کار کشاورزی به ارتفاعات روستای باشماق از روستاهای توابع سقز رفته بود از ناحیه ساق پای چپ دچار مارگزیدگی شده بود.

مسئول مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث سقز ابراز داشت: حمایت های روانی، بررسی علائم حیاتی، پانسمان، سرم و اکسیژن تراپی، بی حرکتی بدن و اندام، پایش مداوم و کنترل فشار خون از اقدامات اولیه ای بود که تیم فوریتهای پزشکی مذکور به محض رسیدن به فرد مارگزیده انجام داده اند.

اویسی با بیان اینکه، فرد مذکور با آمبولانس به بیمارستان امام خمینی(ره) سقز منتقل و در آنجا بی درنگ اقدامات درمانی برای وی شروع شد، اظهار نمود: الحمدلله با انجام اقدامات فوریتی و تکمیلی درمانی که انجام شد حال فرد مذکور رضایت بخش است.

وی با اشاره به اینکه مار‌ها مناطق تاریک را ترجیح داده و به بو‌ها نیز بسیار حساس هستند، گفت: هرچه مناطق مسکونی روشن‌تر باشد، احتمال دور شدن مار‌ها بیشتر و بر افروختن آتش کاه، کاشت پونه و نعناع و همچنین پاشیدن گرد توتون و تنباکو اطراف منازل، چادرها، مزارع در دور کردن مار موثر است.

  • منبع خبر : هاولاتی