با راه اندازی واحد نوروسرجری در بیمارستان شفای سقز از ۱۳ آذر سال ۱۳۹۹ تاکنون، جمعا ۱۸۲ مورد جراحی مغز و اعصاب توسط تیم درمانی انجام شده است. به گزارش هاولاتی دکتر پروین خسروپور ضمن اعلام این خبر گفت: از ۱۳ آذر سال ۱۳۹۹ واحد نوروسرجری در بیمارستان شفا با حضور دکتر صالح رضایی و […]

با راه اندازی واحد نوروسرجری در بیمارستان شفای سقز از ۱۳ آذر سال ۱۳۹۹ تاکنون، جمعا ۱۸۲ مورد جراحی مغز و اعصاب توسط تیم درمانی انجام شده است.

به گزارش هاولاتی دکتر پروین خسروپور ضمن اعلام این خبر گفت: از ۱۳ آذر سال ۱۳۹۹ واحد نوروسرجری در بیمارستان شفا با حضور دکتر صالح رضایی و با تامین تجهیزات و امکانات لازم، راه اندازی و شروع به ارائه خدمات به بیماران مرتبط نمود.

وی با بیان اینکه، از یکم دی ماه ۱۴۰۰ با اضافه شدن دکتر سیامند نوبخت، این واحد در بیمارستان شفا با دو نفر متخصص نورسرجری به کار ادامه داد، اظهار داشت: بیماری هایی از قبیل ستون فقرات، دیسکوپاتی، تومور مغزی و تروما در این بخش مورد مداوا و درمان قرار می گیرند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سقز با اشاره به اینکه، از ابتدای راه اندازی این واحد، جمعا ۱۸۲ مورد عمل جراحی مغز و اعصاب توسط تیم درمانی مذکور به انجام رسیده است، ادامه داد: الحمدلله پروگنوز بسیار خوبی از بیماران دریافت و اکثر جراحی های صورت گرفته، به جز مواردی که در مرحله End Stage بوده و عملا کاری از دست تیم درمانی بر نمی آمد، موفقیت آمیز بوده است.

دکتر خسروپور از پذیرش بیماران از شهرهای همجوار از جمله بانه، دیواندره و بوکان در واحد نوروسرجری بیمارستان شفای سقز خبر داد و گفت: اعزام بیماران سقزی به بیمارستان های شهرهای دیگر به جز موارد محدودی از قبیل جراحی های مغز و اعصاب کودکان که امکانات لازم فعلا تامین نشده است، انجام نگرفته و تمام بیماران سقزی دارای بیماری های مغز و اعصاب در بیمارستان شفا مورد مداو قرار گرفته اند که موجب کاهش محسوس مشکلات بیماران و خانواده های آنان شده است.

وی با اشاره به نحوه پذیرش و روند درمان این قبیل بیماران گفت: در حال حاضر بخش مراقبت های ویژه(ICU) با ۱۲ تخت فعال به پذیرش بیماران اورژانسی و نیز بخش های جراحی زنان و مردان به پذیرش بیماران الکتیو می پردازند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سقز گفت: بیماری که کاندید عمل جراحی الکتیو باشد از مطب یا درمانگاه دستور بستری را دریافت و پس از مراجعه در بخش بستری می گردد و سپس اقدامات قبل از جراحی از جمله MRI انجام و آماده عمل برای روز بعد می گردد.

دکتر خسروپور ادامه داد: میانگین مدت زمان جراحی بیمار مغز و اعصاب در اتاق عمل سه تا هفت ساعت طول می کشد و پس از خاتمه به ICU منتقل و در این بخش نیز یک یا دو روز با توجه به شرایط بستری و سپس به بخش های جنرال منتقل می گردند.

وی با بیان اینکه، در این واحد تمامی امورات بیماران حتی شخصی از قبیل استحمام و شستشو توسط کادر بخش انجام و عملا نیازی به همراه بیمار وجود ندارد، اظهار نمود: غیر از این دو نفر پزشک متخصص، ۲۰ نفر پرستار، سه کمک پرستار و چهار نفر خدمات در بخش مراقبت های ویژه ۱۶ نفر پرستار و سه خدمات در بخش زنان و ۱۷ پرستار و سه کمک پرستار در بخش مردان به همراه یک نفر کاردرمانگر به ارائه خدمات درمانی و مراقبتی به بیماران این بخش در سه شیفت مشغول هستند.

دکتر پروین خسروپور با بیان اینکه، انجام مشاوره های کاردرمانی و ارائه آموزش های مراقبتی و پرستاری از جمله خدماتی است که در ادامه به بیماران داده می شود که نقش مهمی در بهبودی آنان دارد، افزود: در نهایت بیماران عزیز بعد از بهبودی و با توجه به نظر پزشکان ترخیص می گردند.

  • منبع خبر : هاولاتی