هاولاتی // نمایشگاه توانمندی ‌ها و دستاوردهای کارآموزان مراکز فنی و حرفه ‌ای بخش دولتی و خصوصی  شهرستان سقز به مناسبت هفته مهارت ‌آموزی گشایش یافت. به گزارش هاولاتی مربی هنر آموزان بانوان مرکز فنی و حرفه ای سقز در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد : هدف از برپایی این نمایشگاه ترویج آموزش‌ های […]

هاولاتی // نمایشگاه توانمندی ‌ها و دستاوردهای کارآموزان مراکز فنی و حرفه ‌ای بخش دولتی و خصوصی  شهرستان سقز به مناسبت هفته مهارت ‌آموزی گشایش یافت.

به گزارش هاولاتی مربی هنر آموزان بانوان مرکز فنی و حرفه ای سقز در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد : هدف از برپایی این نمایشگاه ترویج آموزش‌ های فنی و حرفه ‌ای و تشویق افراد جویای کار به فراگیری این نوع مهارتهاست.

وی اظهار داشت: اين نمايشگاه شامل رشته هایی همچون طراحی و دوخت، صنايع دستي، میناکاری ، منبت کاری ، زیورآلات ، خوشنویسی ،نقاشی ، تولیدی پوشاک زنان بوده است.

خانم نسرین علیپور افزود : در بحث آموزش تخصصی در زمینه های مختلف در دو بخش دولتی و خصوصی برای هنرآموزان بالای ۱۵ سال آموزش داریم‌.

علیپور با اشاره به اینکه در طول سال تعدادی زیادی از هنرجویان آموزش‌های فنی حرفه‌ای را دیده‌اند، عنوان کرد: امسال با توجه به افزایش علاقه بسیاری از تحصیل کرده ها به کارهای تولیدی لازم است برای ارتقاء مهارت ها اداره فنی و حرفه ای یکی از اولویت های خود را در جهت توسعه اشتغال زایی و ایجاد فرصت های جدید شغلی در رفع بیکاری جوانان باشد تا به موفقیت بیشتری دست یابند.

علیپور آشنایی جوانان با مشاغل متناسب با نیاز بازار کار، حمایت از تولیدات و کارآفرینان، توسعه فرهنگ مهارت و کارآفرینی را از دیگر اهداف  برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: توسعه و ارتقا فرهنگ مهارت آموزی نیازمند مساعدت و حمایت کلیه مسئولین و مشارکت دستگاههای اجرایی و ادارات ذیربط می باشد .
.
مربی آموزش خاطرنشان کرد: نمایشگاه توانمندی و دستاوردهای کارآموزان آموزش فنی و حرفه ای شهرستان سقز به مدت ۴ روز از ۲ الی ۶ مرداد صبح و عصر در نگارخانه مجتمع فرهنگی ارشاد دایر است

  • منبع خبر : هاولاتی