هاولاتی // حضور معتادان در شهری چون سقز و اعتیاد آن‌ها به موادمخدر طی سال‌های اخیر مردم شهر باستانی و فرهنگی سقز را با مشکلات فراوانی روبرو کرده است. چندین پاتوق‌ مصرف موادمخدر در سقز وجود دارد که برخی در دل رفت و آمدهای عموم شهروندان قرار گرفته‌اند و برخی ها با توجه بە تصاویر […]

هاولاتی // حضور معتادان در شهری چون سقز و اعتیاد آن‌ها به موادمخدر طی سال‌های اخیر مردم شهر باستانی و فرهنگی سقز را با مشکلات فراوانی روبرو کرده است.

چندین پاتوق‌ مصرف موادمخدر در سقز وجود دارد که برخی در دل رفت و آمدهای عموم شهروندان قرار گرفته‌اند و برخی ها با توجه بە تصاویر ارسالی از پل قه‌وه‌خ تا نزدیک پل بهارستان، زیر پل ها و درختان این فاصله به عنوان محل زیست ، ده ها نفر از معتادان است که به طور واضح مشغول مصرف کردن موادمخدر می باشند

عکسهای ارسالی حاکی از آن است که حضور معتادان متجاهر و مصرف مواد مخدر در مکان‌های عمومی و پارک‌های سطح شهر سبب نگرانی مردم شده و بی‌توجهی به این وضعیت زیبنده این شهر فرهنگی نیست، دیگر رسانه های سقز در طول سالیان اخیر برای چندمین بار این وضعیت را پیگیری کرده که پس از اجرای طرح‌های مختلف و بازداشت آنان، مجدد شاهد حضور آنان هستیم.

اما بسیاری از معتادان متجاهر اهل سقز نیستند و تعدادی از آنها برای تأمین مواد مخدر خود در سطح شهر ضایعات جمع‌آوری می‌کنند، و این افراد به لحاظ ظاهری وضعیت بسیار بدی دارند و طرز صحبت کردن و رفتارهای نابهنجار آنان تأثیر بدی بر کودکان و نوجوانان دارد.

به گفته شهروندان اکثر اوقات حدود ۱۵ تا ۲۰ نفر از معتادان متجاهر که در بین آنها زنان نیز حضور دارند، زیر پل قەوخ تا پل بهارستان مواد مخدر مصرف می‌کنند و در آنجا می‌خوابند.

  • منبع خبر : هاولاتی