🔸بسیاری از شهروندان سقزی به دلیل دریافت قبوض نجومی گاز نسبت به نحوه محاسبه آن انتقاد و گلایه کردند. 🔸در پی افزایش سرمای هوا و ورود جبهه هوای سرد همزمان با دیماه و ابتدای بهمن ماه سال جاری، افزایش مصرف گاز در استان کردستان بخصوص شهرستان سقز نیز مانند دیگر نقاط کشور اتفاق افتاد. موضوعی […]

🔸بسیاری از شهروندان سقزی به دلیل دریافت قبوض نجومی گاز نسبت به نحوه محاسبه آن انتقاد و گلایه کردند.

🔸در پی افزایش سرمای هوا و ورود جبهه هوای سرد همزمان با دیماه و ابتدای بهمن ماه سال جاری، افزایش مصرف گاز در استان کردستان بخصوص شهرستان سقز نیز مانند دیگر نقاط کشور اتفاق افتاد. موضوعی که سبب شد تا مدیریت بحران استانداری کردستان چند روزی مدارس کل استان را تعطیل کند.

🔸قبض‌های گاز آخرین ماه پاییز و نخستین ماه زمستان امسال بسیاری از مشترکان را شوکه کرد. در حالی ‌که مشترکان کم‌مصرف مانند ماه‌های قبل انتظار ارقام معقولی را در قبوض مصرفی خود داشتند، اما زمانی که قبوض دوره اخیر گاز خانگی به دستشان رسید با رقمی به مراتب بالاتر از دوره‌های گذشته مواجه شدند که این اختلاف باعث گلایه مشترکان شد.

🔸به گزارش هاولاتی، برخی از اهالی این شهر گفتند : که قبوض صادره را بین ٨۰۰ هزار تومان تا چهار میلیون تومان نشان می دهد، قبض هایی که شگفتی مردم را نیز به دنبال داشته است چرا که با اذعان شهروندان همین مشترکان تا دوره قبض هزینه گازی معادل ۹۰ الی ۱۵۰ هزار تومان پرداخت می کردند.

🔸شهروندان با اشاره به نرخ زیاد درج شده در قبض گاز در این دوره، خاطرنشان کردند: مردم در تابستان با قبوض شرکت آب و برق و در زمستان و فصل سرد با قبض‌های شرکت گاز مشکل دارند، در حالی که در این فصل‌ها به طور طبیعی میزان مصرف با توجه به شرایط آب و هوایی افزایش می‌یابد و مردم مقصر نیستند و از ترس اینکه پول قبض زیادی نپردازند، خود به خود بالاترین حد ممکن را درمصرف آب، برق و گاز صرفه جویی می‌کنند

⭕️مردم کردستان برای اصلاح قبوض به شرکت گاز مراجعه نکنند

🔺مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر اعمال ۷۰ درصدی تخفیف گازبها، گفت: پس از دریافت آیین نامه و دستورالعمل، بلافاصله اصلاح قبوض گاز انجام خواهد شد، بنابراین مردم از مراجعه به شرکت گاز خودداری کنند.

🔸احمد فعله گری روز شنبه اظهار کرد: از روز پنجشنبه توزیع قبوض طبق دستور شرکت ملی گاز لغو شده ولی قرائت کنتورها همچنان در حال انجام است.

🔸وی ادامه داد: منتظر هستیم دستور رئیس جمهور مبنی بر اعمال ۷۰ درصدی تخفیف گازبها در قالب آیین نامه و دستورالعمل به ما اعلام شود تا بر اساس آن تخفیف اعمال شود.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان یادآور شد: قبض های ارسالی برای مردم اگر پرداخت شده است، در حساب کاربری آنان ثبت می شود و بعد از اصلاح، اضافه پرداخت به عنوان بستانکار به مشترک پرداخت می شود.

🔸فعله گری از مشترکان خواست نگران گازبها و قبوض گاز نباشند و افزود: اگر مشترکان قبض را نیز پرداخت کرده باشند، قبض جدید با قیمت جدید برایشان صادر می شود.