هاولاتی // مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث شبکه بهداشت ودرمان شهرستان سقز از انجام ۸هزار و ۷۷۴ ماموریت امدادرسانی به بیماران و مصدومان در سال جاری در شهرستان  خبرداد. به گزارش هاولاتی به نقل از  روابط عمومی شبکه بهداشت ودرمان شهرستان سقز ، محمد عزیز اویسی اقدامات، عملکرد و فعالیت‌های اورژانس ۱۱۵ در سال […]

هاولاتی // مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث شبکه بهداشت ودرمان شهرستان سقز از انجام ۸هزار و ۷۷۴ ماموریت امدادرسانی به بیماران و مصدومان در سال جاری در شهرستان  خبرداد.

به گزارش هاولاتی به نقل از  روابط عمومی شبکه بهداشت ودرمان شهرستان سقز ، محمد عزیز اویسی اقدامات، عملکرد و فعالیت‌های اورژانس ۱۱۵ در سال جاری را اعلام کرد.

وی با اشاره به انجام ۸هزار و ۷۷۴ ماموریت شامل حوادث ترافیکی ، بیماران قلبی ،تنفسی، سقوط از ارتفاع و مسمومیت ها در مدت زمان یاد شده در شهرستان خاطرنشان کرد : از این تعداد ۲هزار و ۴۴ماموریت مربوط به حوادث ترافیکی  بوده است.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث شبکه بهداشت ودرمان شهرستان سقز اظهار کرد: بیشترین فراوانی مربوط به حوادث ترافیکی و با تعداد ۲۰۴۴ ماموریت،  بیماران قلبی ،تنفسی، سقوط از ارتفاع و مسمومیت ها بعد از تصادفات به ترتیب بیشترین موارد را تشکیل می‌دهند.

اویسی اذعان کرد: طی مأموریت‌های انجام شده تعداد  ۴هزار و۴۴۳ ماموریت توسط آمبولانس های این مرکز به بیمارستان های سطح شهرستان و شهرستان های همجواراعزام شده است و۴ هزارو ۳۳۱ مورد به صورت درمان در محل انجام شده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ازاین تعداد ماموریت طی سال جاری،  ۶ هزار و ۷۸۱ ماموریت  توسط پایگاه های اورژانس داخل شهرویک هزار و۹۹۳ ماموریت توسط پایگاه های جاده ای انجام شده است .

گفتنی است مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان سقز با ۱۰ پایگاه اورژانس جاده ای وشهری ،رسیدگی به موارد فوریتهای پزشکی و ارائه خدمات به مصدومین و بیماران اور‍ژانسی راانجام می دهند

  • منبع خبر : هاولاتی