هاولاتی// مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان سقز از راه اندازی بخش شیمی درمانی بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان خبر داد. به گزارش هاولاتی به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان سقز، دکتر پروین خسروپور با اعلام این خبر  اظهار داشت: این بخش با تلاش مسئولان شهرستان و خیرین  راه اندازی شده و […]

هاولاتی// مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان سقز از راه اندازی بخش شیمی درمانی بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان خبر داد.

به گزارش هاولاتی به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان سقز، دکتر پروین خسروپور با اعلام این خبر  اظهار داشت: این بخش با تلاش مسئولان شهرستان و خیرین  راه اندازی شده و در خدمت بیماران سرطانی شهرستان قرار دارد.

وی ادامه داد: امروزه درمان سرطان به وسیله جراحی، شیمی درمانی و رادیوتراپی انجام می‌شود و شیمی‌ درمانی یا Chemotherapy یکی از روش‌های درمان سرطان است که با استفاده از یک یا چند داروی شیمی‌ درمانی انجام می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان سقز ابراز داشت: شیمی درمانی معمولاً با هدف درمان سرطان، با استفاده از ترکیبی از داروها یا با هدف افزایش عمر بیمار، ممانعت از گسترش سرطان و رفع بعضی از علائم سرطان به عنوان یک درمان تسکینی انجام می‌شود و دسترسی سریع و بدون دغدغه بیماران مبتلا به سرطان به بخش شیمی درمانی جهت درمان بسیار مهم است.

وی افزود: از این جهت بیمارستان  امام خمینی (ره) شهرستان سقز  با ۶ تخت مخصوص بیماران سرطانی در بخش شیمی درمانی این شهرستان فعالیت خود را برای خدمت رساندن به بیمارا ن  را آغاز نموده است

  • منبع خبر : هاولاتی