از ابتدای شروع به کار دوره جدید (ششم ) شورای شهر سقز متاسفانه  شاهد حاشیه‌های جدی  و تنش هایی بین شورای شهر سقز و  شهردار این شهر و در نتیجه به تعویق افتادن مسیر توسعه شهر و رسیدگی به برخی مشکلات هستیم. به گزارش هاولاتی ،  شورای هفت نفره شهر سقز متشکل از چهار نفر اعضا […]

از ابتدای شروع به کار دوره جدید (ششم
) شورای شهر سقز متاسفانه  شاهد حاشیه‌های جدی  و تنش هایی بین شورای شهر سقز و  شهردار این شهر و در نتیجه به تعویق افتادن مسیر توسعه شهر و رسیدگی به برخی مشکلات هستیم.

به گزارش هاولاتی ،  شورای هفت نفره شهر سقز متشکل از چهار نفر اعضا شامل (بهزادوثوقی،میلاد میری،بهروز شریفی، عطا مولودپور) و سه نفر دیگر اعضا شامل( مختار اصغری، کیوان بهرامی،زینب فرجی )در ماه‌های ابتدایی آغاز به کار این شورا شاهد تنش‌های متعددی بر سر انتخاب شهردار سقز بودند که در نهایت با رأی چهار عضو شورا، ارسطو گویلی به عنوان شهردار سقز انتخاب شد و فعالیت خود را ادامه داد

اما چهار عضو مخالف شهردار سقز (میلاد میری، بهزاد وثوقی، عطا مولودپور و بهروز شریفی ) بعد یک سال و نیم فعالیت با طرح سوال از شهردار سقز، درصدد استیضاح وی می باشند.

ارسطو گویلی ۳ شهریور ماه ۱۴۰۰ با ۴ رای از سوی اعضای شورای شهر به عنوان شهردار شهر سقز انتخاب شد و ۲۱ مهر ماه نیز حکم شهرداری خود را از سوی وزیر کشور دریافت کرد.

لازم به ذکر است حاصل فعالیت شهردار منتخب شورای شهر سقز طی یک سال و نیم گذشته : رضایت پرسنل شهرداری از بابت حقوق ها و پرداخت بدهی های معوقه ، کلنگ زنی بلوار ۴۵ متری پشت شهرک دانشگاه، ساماندهی ناوگان حمل و نقل شهری، خریداری، تهجیز و نوسازی ماشین الات شهرداری، ارتقای شهر سقز در استان کردستان ،معرفي شهرداري سقز به عنوان سرآمد شهرداري هاي كشور، شروع پروژه های عمرانی از عملکرد ارسطو گویلی است که رقم خورده لذا در ۲۰ روز باقی مانده به پایان سال جاری طرح سؤال و استیضاح شهردار جای تأمل و بررسی بیشتری دارد

درحالی یک سال و نیم از فعالیت این دوره شورای اسلامی شهر سقز می گذرد که اختلافات بین بعضی اعضای شورای شهر با همدیگر و همچنین اختلاف بین برخی از اعضای شورا با شهردار سقز باعث شده است که حتی در روند اجرای برخی پروژه ها اختلال ایجاد شده و دود این دعواها به چشم شهروندان رفته و ضرورت دارد شورا هرچه زودتر به اتحادی باهم دیگر برسند تا به منافع مردم ضرر وارد نشود. مردم سقز اعضای شورای شهر را انتخاب کرده اند تا فارغ از منافع جناحی، سیاسی و… بدنبال تحقق منافع شهروندان و دفاع از حقوق موکلان شان باشد.

با توجه به اینکه کمتر از ۲۰ روز اداری به پایان سال جاری باقی مانده و تعدادی از پروژه های مهم نیمه کاره مانده است، تأمین حقوق و پاداش کارکنان در این روزها بسیار مهم است و این اقدام موجب بروز مشکلات بیشتری به مجموعه شهرداری و در نهایت شهر و شهروندان می شود.

  • منبع خبر : هاولاتی