در طول سال جاری، 36 هزار و هفتصد ونود وسه  خدمات بهداشت دهان ودندان به 31 هزار و چهار صد وهفتاد وهفت نفر از مردم عزیز شهرستان سقز ارائه شده است.

به گزارش هاولاتی به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت ودرمان شهرستان سقز، دکتر پروین خسروپور  ضمن بیان این خبر، گفت: سلامت دهان و دندان نقش مهمی در سلامتی عمومی افراد داشته و ارتقای آن در بین آحاد جامعه مستلزم دسترسی آسان مردم به مراقبت های اولیه بهداشت دهان و امکان استفاده از این نوع خدمات به صورت طبقه بندی شده می باشد.

وی با اشاره به زیرساخت ها، نیروهای انسانی و امکانات لازم برای ارائه خدمات بهداشت دهان و دندان به مردم شهرستان سقز ابراز نمود: در حال حاضر۶ یونیت دندان پزشکی در مراکز بهداشتی درمانی شهری، شهری روستایی یا روستایی برای ارائه خدمات فراهم شده است.

دکتر خسروپور با اشاره به ارائه ۳۶ هزار و هفتصد ونود وسه  خدمت دندانپزشکی به ۳۱ هزار و چهار صد وهفتاد وهفت نفر از مردم عزیز شهرستان سقز گفت: در ۵ هزار و سیصدو بیست وپنج مورد از این خدمات خارج کردن دندان صورت گرفته است.

وی ابراز داشت: در مدت مذکور برای ۲۲ نفر عمل فیشورسیلنت انجام شده است.
مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان سقز  از انجام۴۵ مورد پالپوتومی برای مراجعین جمعیت تحت پوشش خبر داد و گفت: این تعداد خدمت برای ۳۱ نفر انجام شده است.

دکتر پروین خسروپور ادامه داد: در این مدت ۱۵۳ مورد جرم گیری، ۵۳۶مورد ترمیم برای شهروندان عزیز سقزی انجام پذیرفته است.
وی با بیان اینکه، تمیزنگهداشتن دندان و لثه برای کمک به رویش و سلامت دندان‌ها بسیار اهمیت دارد براهمیت استفاده از مسواک انگشتی دردوران شیر خوارگی تاکید کردند.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان سقز در توصیه ای ابراز نمود: نخستین نوبت دندانپزشکی شیرخوار باید بین شش ماهگی تا یک سالگی انجام پذیرد تا در صورت نیاز، اقدامات لازم برای پیشگیری از مشکلات دهان ودندان ، انجام گیرد.

دکتر پروین خسروپور با اشاره به اینکه، یکی از مسائل مهم و نگرانی‌های مردم عزیزمان، سلامت دهان و دندان و راه های دستیابی به این مهم است، اظهار نمود: در این مدت ۱۵۶۲۶نفر از مردم شهرستان سقزبصورت چهره به چهره در رابطه با سلامت دهان و دندان آموزش داده شده اند.

  • منبع خبر : هاولاتی