فرماندار سقز با اشاره به اینکه از نظر برخورداری روستاها از آب شرب سالم، وضعیت این شهرستان مناسب نیست، خواستار تلاش جدی آبفا برای ارتقای این شاخص شد. جعفر توان در دیدار با محمد فرهاد، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان افزود: از تعداد ۲۷۴ روستای شهرستان سقز ۱۶۹ روستا تحت پوشش آبفا […]

فرماندار سقز با اشاره به اینکه از نظر برخورداری روستاها از آب شرب سالم، وضعیت این شهرستان مناسب نیست، خواستار تلاش جدی آبفا برای ارتقای این شاخص شد.

جعفر توان در دیدار با محمد فرهاد، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان افزود: از تعداد ۲۷۴ روستای شهرستان سقز ۱۶۹ روستا تحت پوشش آبفا است که بایستی با اقداماتی چون تکمیل مجتمع های آبرسانی و خرید تجهیزات لازم برای مخازن و ایستگاه های تامین آب، مشکل آبرسانی به آبادی ها را برطرف نمود.

توان همچنین خواستار رفع مشکل آب آبادی های «خورده لوکی، بسطام، کاکه سیاب، ماهیدر، سیاهدر، تموغه و بوبکتان» شد.

وی جذب ۱۲۵ میلیارد تومان از محل محرومیت زدایی برای آبرسانی به روستاهای شهرستان سقز توسط شرکت آبفا را ستود و از مدیر عامل و معاونان این شرکت تقدیر نمود و خواستار جذب حداکثری این منابع مالی و اعتباری شد.

محمد فرهاد، هم اظهار داشت: ۷۰ درصد از اعتبارات مرحله دوم محرومیت زدایی برای آبرسانی به روستاها از منابع ملی و ۳۰ درصد آن از منابع استانی، تامین خواهد شد.

تامین منابع مالی زیرساخت های جهش مسکن ملی، اخذ مطالبات از ادارات، ارائه راهکار برای جلوگیری از ورود فضولات حیوانی به سد چراغ ویس و تهاتر با شهرداری از دیگر مواردی بود که در این دیدار، مطرح شد.

  • نویسنده : عادل معروف زاده
  • منبع خبر : هاولاتی