از اول اجرای طرح سلامت نوروزی تاکنون بیش از ۵ هزار و ۱۳ کیلوگرم مواد غذایی آلوده توسط کارشناسان سلامت محیط ضبط ومعدوم شده است

به گزارش هاولاتی به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان سقز،دکتر پروین خسروپور با اعلام این خبر اعلام کرد : بازرسان بهداشت محیط به صورت مستمر واحد‌های صنفی را بازدید می‌کنند.

وی ادامه داد: از زمان شروع اجرای برنامه ۲۴ اسفند تا پایان روز دوازدهم فروردین ماه سالجاری عملکرد برنامه های واحد سلامت محیط در خصوص آب شامل سنجش کلر باقی مانده یک هزار و ۸۷۵ مورد، نمونه برداری میکروبی آب شرب ۱۳۹ مورد بازرسی از سامانه های آبرسانی۲۴۱مورد و سنجش با استفاده از دستگاه پرتابل ۲ هزار و ۱۱۵مورد است.

دکتر پروین خسروپور  اضافه کرد:بازدیداز فروشندگان دوره‌گرد مواد غذایی ۱۸ مورد ، بازدید از پایانه مسافربری ۴مورد ، بازدید از اقامتگاه ۲۳ مورد بود.

وی از بازرسی مشترک با ادارات مرتبط در سطح شهرستان در این مدت را ۲۲۹ مورد عنوان کرد و افزود: بازرسی از مراکز دوهزار و۳۴۰ مورد ،و بازدید از اماکن عمومی ۹۲۳ مورد  و  بازدید از مراکز حساس دو  هزار و ۳۴۰ مورد و اماکن حساس ۵۹۵ مورد و معرفی متخلفین بهداشتی ۱۰ مورد از اهم اقدامات صورت گرفته در این مدت است.

  • منبع خبر : هاولاتی