اعضای شورا و دهیار سرا، دغدغه های خود را با فرماندار سقز در میان گذاشتند

به گزارش هاولاتی اعضای شورا و دهیار سرا، دغدغه های خود را با فرماندار سقز در میان گذاشتندفرماندار سقز در دیدار اعضای شورای اسلامی و دهیار روستای سرا با اشاره به گستردگی بخش مرکزی و ضرورت ارایه خدمات بهتر به مردم شریف روستاهای این منطقه به ویژه آبادی های هم مرز با شهرستان بوکان، اظهار داشت: تبدیل سرا به مرکز بخش با وجود پیگیری ها قبلی، باید به پیگیری شود.

جعفر توان با بیان اینکه، سرا، روستایی با قدمت تاریخی و جمعیت زیاد که در مسیر کریدوری قرار گرفته، افزود: طرح اولیه توجیهی تبدیل سرا به مرکز بخش به استانداری واصل شده است.

وی یادآور شد: برای تبدیل سرا به مرکز بخش، مقدماتی لازم است که انتزاع برخی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان از جمله این موارد است.
وی عنوان نمود: آسفالت معابر این آبادی، تکمیل چمن مصنوعی، احداث زیرگذر از دیگر برنامه های در دست پیگیری برای روستای سرا ست.

وی از اعضای شورا و دهیار سرا، خواست تا با توجه به گردشگرپذیر بودن مسیر روستا، جهت ارتقا و تقویت اقتصاد روستا، تلاش نمایند؛ طرح های بوم گردی و خدماتی به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ارایه دهند.

گفتنی است شهرستان سقز دارای ۴ بخش است که بخش مرکزی با داشتن ۹۹ روستای دارای سکنه بزرگترین روستای بخش و یکی از بزرگترین و وسیع ترین بخش های استان کردستان است.

  • منبع خبر : هاولاتی