این جشنواره امروز پنجشنبه ۱۳ مهر با استقبال گسترده مردم و با حضور مهمانانی از استانهای تهران، کرمانشاە، همدان، کردستان، ارومیە و … برگزار گردید. این رویداد فرهنگی به همت مدیریت جهاد کشاورزی بانه و با همکاری فرمانداری و اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بانه با اهداف توسعه باغات تجاری گردو، معرفی ارقام برتر گردو، […]

این جشنواره امروز پنجشنبه ۱۳ مهر با استقبال گسترده مردم و با حضور مهمانانی از استانهای تهران، کرمانشاە، همدان، کردستان، ارومیە و … برگزار گردید.

این رویداد فرهنگی به همت مدیریت جهاد کشاورزی بانه و با همکاری فرمانداری و اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بانه با اهداف توسعه باغات تجاری گردو، معرفی ارقام برتر گردو، افزایش عملکرد با اصلاح و نوسازی باغات، ایجاد ، حفظ و توسعه بازارهای صادراتی گردو برگزار شد.

برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی، ارائه غذاهای محلی و محصولات ارگانیک، پخش موسیقی زنده، اجرای برنامه‌های فرهنگی و قدردانی از کشاورزان نمونه منطقه از برنامه‌های جنبی این جشنواره بود.

پ ن : آنچه مسلم است مغفول ماندن معرفی گردوی شهرستان سقز است که در روستاهای جاده بانه و مسیر تیلکو سقز از قدمت و مرغوبیت مناسبی برخوردار هستند.