عصر امروز شنبه ۲٨ بهمن در مراسمی با حضور دبیر جشنواره، برخی اصحاب هنر، تعدادی از اعضای شورا، از پوستر هجدهمین دوره جشنواره تئاتر کوردی سقز رونمایی شد. این جشنواره با حضور حدود ۳۰۰ نفر از هنرمندان هنرهای نمایشی، عکاسان و اصحاب رسانه در ۵ روز برگزار و ۱۲ گروه شامل ۸ گروه داخلی و […]

عصر امروز شنبه ۲٨ بهمن در مراسمی با حضور دبیر جشنواره، برخی اصحاب هنر، تعدادی از اعضای شورا، از پوستر هجدهمین دوره جشنواره تئاتر کوردی سقز رونمایی شد.

این جشنواره با حضور حدود ۳۰۰ نفر از هنرمندان هنرهای نمایشی، عکاسان و اصحاب رسانه در ۵ روز برگزار و ۱۲ گروه شامل ۸ گروه داخلی و ۴ گروه خارجی به رقابت خواهند پرداخت.

این رویداد از یکشنبه ۲۹ بهمن ماه افتتاح و تا ۳ اسفند با حضور دوازده گروه برگزار می‌شود.

اما این مراسم بدون حاشیه نبود جمعی هنرمندان پیشکسوت عرصه تئاتر سقز از نبود داور سقزی در بین داواران جشنواره گلایه کردند

اسماعیل پاشایی هنرمند پیشکسوت سقزی در آیین رونمایی از پوستر جنشواره از نبودن یکی از هنرمندان شاخص سقز در جمع داوران این جشنوار گلایه کرد و گفت: باید در هیات داوران این جشنواره از هنرمندان شاخص سقزی استفاده می شود و عدم حضور آنها لطمه بزرگی به جامعه هنرمندان سقز است.

ادریس دلارامی هم با بیان همین موضوع گفت: هنرمندان سقزی که در رشته هنری تحصیلات عالی دارند از حضور در جمع داوران این حشنواره بی نصیب هستند که این نشان دهنده بی مهری به هنرمندان این شهر است

یکی دیگر از حاشیه های این مراسم عدم حضور فرماندار سقز جعفر توان یا یکی از معاونانش در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره تئاتر کوردی بود.

  • منبع خبر : هاولاتی