هجدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز شامگاه چهارشنبه با اجرای نمایش “بووکێکمان هەیە و زەماوەندێ” در میان استقبال بی نظیر علاقمندان به ایستگاه پایانی خود رسید. هجدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز از عصر یکشنبه ۲۹ بهمن ماه امسال بمدت چهار روز با حضور ۱۲ گروه نمایش از شهرهای سنندج، قروه، کرمانشاه و ارومیه و همچنین چهار […]

هجدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز شامگاه چهارشنبه با اجرای نمایش “بووکێکمان هەیە و زەماوەندێ” در میان استقبال بی نظیر علاقمندان به ایستگاه پایانی خود رسید.

هجدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز از عصر یکشنبه ۲۹ بهمن ماه امسال بمدت چهار روز با حضور ۱۲ گروه نمایش از شهرهای سنندج، قروه، کرمانشاه و ارومیه و همچنین چهار گروه از شهرهای اقلیم کردستان ، کرکوک ، دهوک عراق و بیش از ۳۰۰ مهمان داخلی و خارجی آغاز شد.

این نمایش ها شامل “هۆشیاری تارمایێک” از دهوک و “دەروێش یا گۆدۆ” از دهوک اقلیم کردستان و “پێشەگر” از کرکوک در این جشنواره شرکت کرده اند.

نمایش « تاسه » به کارگردانی حسن ترقی از سنندج، نمایش « افشین خدری» به کارگردانی افشین خدری از سنندج، نمایش «ئودیپ شاریار» به کارگردانی پرویز احمدی از سقز ، نمایش « مەم و زین » به کارگردانی رسول بانگین از ارومیه، نمایش «سوپ بوقلمون (کلدوشا علوکه)، نمایش «ئەی باڵند» به کارگردانی توفیق ملکی و نمایش «یاسای پەله سوورە کان» به کارگردانی موسی هدایتی و نمایش «سێ ئافرەت » به کارگردانی سعید پاکزاد بخشی از این آثار است

اختتامیه جشنواره فردا پنجشنبه، ساعت ۱۰ صبح در سالن اداره فرهنگ و ارشاد سقز برگزار می‌شود.

  • منبع خبر : هاولاتی