امروزه پارک‌های شهری به عنوان یک بخش مهم از فضای عمومی با توجه به مشکلات شهرنشینی، الگوی زندگی، تراکم ساختمانی از مهم‌ ترین‌ مراکزی هستند که نقش فعالی در ایجاد سلامت و نشاط در شهر و شهروندان دارند. پارک ماموستا هژار در محله شهرک دانشگاه دارای مشکلات ابتدایی بسیاری می باشد که گلایه اهالی را […]

امروزه پارک‌های شهری به عنوان یک بخش مهم از فضای عمومی با توجه به مشکلات شهرنشینی، الگوی زندگی، تراکم ساختمانی از مهم‌ ترین‌ مراکزی هستند که نقش فعالی در ایجاد سلامت و نشاط در شهر و شهروندان دارند.

پارک ماموستا هژار در محله شهرک دانشگاه دارای مشکلات ابتدایی بسیاری می باشد که گلایه اهالی را به همراه داشته و مردم از شهرداری انتظار رسیدگی فوری به این بوستان را دارند.

به گزارش پایگاه خبری هاولاتی ، پارک ماموستا هەژار با مساحت ۱۳ هزار متر مربع در سال ۱۴۰۲ در محله شهرک دانشگاه احداث شده است و جمعیتی زیادی از شهروندان که در این محله ساکن هستند از فضای این پارک  استفاده می کنند.

نبود کفپوشهای مناسب در محل بازی کودکان یکی از مشکلات این پارک است نصب کف پوش های اسفنجی مناسب می تواند زمینه را برای  تفریح و بازی امن کودکان ایجاد کند.

آژوان یكی از ساكنان محله شهرک دانشگاه با انتقاد از وضعیت این پارك  گفت: در این پارك ها استانداردها رعایت نشده است، جذابیت در این پارك ها وسایل بازی برای كودكان وجود ندارد و بسیاری از ادوات بازی، خطرآفرین هستند.

وی اظهار داشت:نداشتن كفپوش مناسب برای بازی كودكان از مهم‌ ترین كمبودها در پارك ‌های بازی این شهر است، هربار فرزندان را به پارك بازی می ‌آوریم به دلیل شرایط بد محل بازی بارها شاهد آسیب دیدگی كودكان در هنگام بازی بوده ایم.

وی ادامه داد:كودكان و نوجوانان اشتیاق زیادی برای رفتن به پارك دارند، چرا كه بهترین انتخاب برای تخلیه هیجان در اوقات فراغت به شمار می‌ روند ولی ایمنی و استاندارد نقش بسزایی در تداوم این نشاط دارد.

وی افزود:تخلیه هیجانی و شادی در این مكان ‌ها همیشه پایان خوشی ندارد و ممكن است به علت استاندارد نبودن وسایل بازی اتفاقات تلخ و ناگواری بیفتد.

لذا شهرداری موظف به برقراری ایمنی و استانداردسازی وسایل بازی موجود در پارک‌ها است و از آنجایی که وسایل بازی ارتباط مستقیم با سلامتی كودكان دارد و وجود وسایل غیراستاندارد و خطرآفرین در پارک‌ها هیچ‌گونه توجیهی ندارد.

علاوه ‌بر وسایل بازی، محوطه پارک‌ها به كف‌سازی و ایمن‌سازی نیاز دارد تا در هنگام حوادث احتمالی كم‌ترین آسیب به كودكان وارد شود.

  • نویسنده : عادل معروف زاده
  • منبع خبر : هاولاتی